Naisten Futsal SuperCup 8.9. Espoossa

• Futsal

Naisten Futsal SuperCup 8.9. Espoossa

Lauantaina 8.9 klo 16 alkavaan naisten Futsalin SuperCup -otteluun Espoon Opinmäkeen lunastivat paikkansa viime kauden Naisten Futsal-Liigan mestari GFT Prinsessat, joka pelaa nyt alkavalla kaudella nimellä GFT naiset ja FutsalFinalFour 2018 mestari Ilves FS naiset.

Samaiset joukkueet kohtasivat myös päättyneen kauden Liigafinaaleissa, joissa tuolloin GFT oli selkeästi vahvempi joukkue. Ilves on päässyt päävalmentaja Jaakko Laitisen mukaan harjoittelemaan hyvin jo kesäkuusta lähtien.

Kesä on harjoiteltu tiukasti ja myös harjoitusotteluita on saatu hyvin alle. Muutama pelaajaajistamme on sairastuvalla, mutta saamme hyvin valmistautuneen ja iskukykyisen joukkueen Espooseen koolle.

GFT:n naisten joukkueen ympärillä on pitkin kesää kuohunut ja huhumylly on pyörinyt vinhaan tahtiin. Kokeneita pelaajia oli lähdössä iso liuta, minkä seura jo ehti tiedottaakin kotisivuillaan. Joukkue joutuisi nyt uudistumaan rajusti. Mutta missä mennään juuri nyt seuran presidentti Raimo Kalliokoski?

Juuri äsken saimme sovittua kaikkien entisten Prinsessojen kanssa, ettei kukaan heistä kaikesta kohusta huolimatta siirrykään HJK:hon. Kaikki pelaajat jatkavat nyt GFT naisissa, tosin muutamia futsaluransa lopettavia naisia saattaa olla. Eli voidaan kait sanoa, että meidän naiset ovat nyt ”Kultaisia kuningattaria”. GFT:ssa on nyt siis kaikki taas hyvin ja vihdoin fokuksen saa kiinnittää tulevaan kauteen uuden päävalmentajan Petri Kettusen komennossa. Treenejä on joukkueella ollut vasta kaksi, tosin nekin ilman näitä vanhoja pelaajia. Positiivinen uutinen on myös se, että GFT naisilla on nyt kakkosjoukkue. Gnistanin naisten futsaljoukkue on siirtynyt kokonaisuudessaan GFT:hen.

Ilveksen pelaajistossa ei isoja muutoksia ole alkavalle kaudelle tullut. Merkittäviä lähtijöitä ei juuri ole ja uusista pelaajista Laitinen nostaa esiin vasta 18 vuotiaan Vammalan Palloseurasta tulleen Pinja Peuramäen.

Pinja on nuori lupaava pelaaja. Hän on esittänyt harjoituksissa ja harjoitusotteluissa jo erittäin hyviä otteita. Nuorten pelaajien sisäänajossa on nyt naisillakin hyvä tilanne, kun olemme saaneet naisten kakkosjoukkueenkin kasaan. Uutena pelaajana joukkueeseen on liittynyt myös Nokialta Jenni Rantonen. Jenni on jo hieman kokeneempi pelaaja, Laitinen summaa.

Laitisen mukaan SuperCup -ottelu on hyvä startti kauteen ja kertoo missä nyt mennään, mutta pitkän kauden lopullisista voimasuhteista se ei varmastikaan paljoa kerro.

Kalliokoski on Laitisen kanssa samaa mieltä siitä, ettei SuperCup -ottelu kerro joukkueiden voimasuhteita alkavalle kaudelle juuri mitään. Kuitenkin Kettuselle ja joukkueelle ottelu antaa hyvän mahdollisuuden aloittaa hitsautumisen vahvaksi mestaruuden puolustajaksi.

Ottelu streemataan suorana lähetyksenä HuuTV:ssa.

Linkki HuuTV:hen TÄSTÄ

• futsal