Naisten Futsal-Liiga: MuSaFutsal nousi sarjakärkeen

• Futsal

Naisten Futsal-Liigassa pelattiin lauantaina neljä ottelua. Porilainen MuSaFutsal nousi voitollaan sarjakärkeen, kun Ilves kärsi samaan aikaan yllätystappion Torniossa. Sunnuntain ainoassa ottelussa Ylöjärven Ilves haki maukkaat sarjapisteet Vantaalta.

KaDy-FC Sport J 2-6 (1-4)
Keski-Suomessa vaasalainen FC Sport J ei antanut sarjajumbona majailevan KaDyn yllättää itseään. Vaikka Iita Pienimäen osumalla kotijoukkue iskikin ottelun avausmaalin, oli taukoon mennessä lukemat jo 1-4 vierasjoukkueelle. Toisella jaksolla Sport kasvatti johdon jo viiden maalin suuruiseksi, ennen kuin KaDy onnistui ainoaksi jäädessä kavennuksessaan. Sportin tehonaisena hääri tutusti Pipsa Lahtinen, joka iski kolme osumaa nostaen kauden kokonaissaldonsa jo 14 täysosumaan.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/otteluseuranta/1309314

ACE-GFT 3-2 ja, 2-2 (1-1)
Tampereella nähtiin viime kauden finaaliparin yhteenotto. Avausjaksolla Maiju Hirvonen vei vieraat johtoon, mutta Heidi Rannikko tasoitti nopeasti. Toisella jaksolla puolestaan ACE kävi ensin johdossa, kun Oona Jaatinen osui. Daniela Tjeder nosti espoolaiset vielä tasoihin ajassa 33:53. Ratkaisua haettiin jatkoajalta, jossa Jaatinen iski päivän toisella osumallaan lisäpisteen tamperelaisille, jotka vahvistivat voitolla mukavasti asemiaan tasaisessa kärkitaistossa.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/otteluseuranta/1309313

FTK-Tornio-Ilves FS 4-0 (1-0)
Kotijoukkue FTK-Tornio esiintyi Putaan hallissa vakuuttavasti. Se jätti sarjakärki Ilveksen nollilla, ja kotijoukkueelta puolestaan löytyi peliin neljä eri maalintekijää. Avausjakson ainokaisesta vastasi Marja Ollila. Toisella jaksolla Iida Mäki-Iso, Tuuli Alamikkotervo sekä Anna Keränen kaunistelivat loppulukemiksi 4-0. Voiton myötä.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/otteluseuranta/1309317

MuSaFutsal-FC OPA 5-2 (1-1)
Porissa MusaFutsal lähti peliin selvänä ennakkosuosikkina, ja se kantoikin paineet vallan mainiosti. Oululaiset sinnittelivät tuolle tasalukemissa 1-1, mutta toisella jaksolla kotijoukkue rynnisti väkisin voittoon ja samalla koko sarjan piikkipaikalle. Netta Hannula iski kaksi osumaa ja piti piikkipaikan sarjan pistepörssissä. Elina Setälä keräsi mahtitehot 1+4.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/otteluseuranta/1309315

Team Vanpa-Ylöjärven Ilves 1-2 (1-1)
Sunnuntain ainoassa ottelussa Ylöjärven Ilves vieraili Vantaalla. Heti avausminuuteilla nähtiin kaksi osumaa, kun ensin kotijoukkueen Anette Stubbe iski Vanpan johtoon, mutta vieraiden Sini Sutinen tasoitti pelin jo ajassa 03:12. Tämän jälkeen maaleja ei enää nähtykään kuin yksi, ja sekin vasta ottelun päätösminuuteilla. Ilveksen Ella Lehtonen osui ajassa 37:02 ja siivitti näin ylöjärveläiset riemukkaaseen voittoon ja tärkeisiin sarjapisteisiin. Voiton myötä Ilves nousi pisteen päähän pudotuspeliviivasta ja on nyt siis sijalla seitsemän.

Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309316

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää