Naisten Futsal-Liiga: Juntikka ratkaisijana Tampereen derbyssä

• Futsal

Naisten Futsal-Liigassa pelattiin lauantaina kolme ottelua. Tampereella Jouni Pihlaja palkitsi lokakuun pelaajaksi valitun Tiia Juntikan, joka iski lopulta Tampereen paikallispelissä voittomaalin jatkoajalla. Ylöjärvellä nähtiin Sini Sutisen hurja maalikimara.

FTK-Tornio-KaDy 2-0 (1-0)
Torniossa nähtiin koko sarjan alkukauden vähämaalisin ottelu. Vielä vieraitakin tiiviimmin puolustupelaamisessaan onnistuneen kotijoukkueen maalit viimeistelivät Jenni Suhonen sekä toisella jaksolla Sanna Rautio. Voitollaan FTK-Tornio nousi pudotuspeliviivan yläpuolelle, kun taas KaDy ahdinko syveni entisestään: kasassa on nyt viidesta ottelusta neljä sarjapistettä, ja sijoitus kolmanneksi viimeinen.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309346

Ilves-ACE Ja. 2-1, 1-1 (1-1)
Tampereella nähtiin odotetun tasainen huippuottelu, jonka ratkaisijaksi nousi lopulta ottelun alussa sarjan lokakuun kuukauden pelaajaksi valittu Tiia Juntikka. Juntikka syötti ensin Ilveksen Eini Vesaniemen tasoituksen avausjakson lopussa, ja iski lopulta voittomaalin jatkoajalla ajassa 40:44. ACE:n ainokaisen iski Sini Lauermaa. Voiton myötä Ilves nousi ainakin väliaikaisesti sarjataulukon ykköseksi.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309347

Ylöjärven Ilves-FC Sport J 6-3 (3-2)
Ylöjärvellä nähtiin Sini Sutinen -show. Vaikka vaasalaiset karkasivat pelin alussa 0-2 -vierasjohtoon, niin ottelun todellinen sankari löytyi kotijoukkueen riveistä. Sutinen iski nimittäin peräti neljä maalia peräjälkeen ja maalien ansiosta ottelu olikin tilanteessa 4-2 ajassa 22:02. Kun kotijoukkueelta osuivat pian myös Riia Seppälä ja Ella Lehtonen, jäi vierasjoukkueen kavennus lopussa enää kosmeettiseksi. Pisteet pysyivät Pirkanmaalla selkein lukemin 6-3 (3-2).
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309344

MuSaFutsal-Team Vanpa Ja. 3-2, 2-2 (2-1)
Team Vanpa venyi tasapelipisteeseen Porissa, kun ennakkosuokkina peliin lähtenyt kotijoukkue MuSaFutsal kaatoi sitkeän vastustajansa vasta jatkoajan jälkeen. Voittomaalin iski kaksi maalia tehnyt Netta Hannula ajassa 41:42, kun ensin vantaalaiset olivat nousseet tasoihin Selja Laineen tekemällä osumalla vain alle kolme minuuttia ennen toisen jakson loppua. MuSa Futsal nousi voittonsa ansiosta tasaisen sarjataulukon kakkospaikalle, vierasjoukkue puolestaan on toiseksi viimeisenä kun joukkueet ovat pelanneet kolmesta viiteen ottelua.
Ottelun tilastot: https://www.palloliitto.fi/ottelu/1309345

Naisten Futsal-Liigan uutisoinnin vastaava toimittaja: Juha Vedenpää