MYPA:n Karjalainen harmitteli virheitä

• Jalkapallosarjat

MYPA kärsi lauantaina Tammisaaressa EIF:lle peräti 2-7 (1-3)-tappion.

MYPA meni johtoon, kun Samuel Lindeman teki Jussi-Pekka Rämän esityöstä maalin 18. minuutilla. Kotijoukkue pääsi kuitenkin jo tauolle 3-1-johtoasemassa.

- Tiedostimme etukäteen, että vastustajalla on paljon yksilötaitoa ja varsinkin kotona he ovat todella aktiivisia. Meillä oli ensimmäisellä puoliajalla suuria vaikeuksia häiritä heidän pelinavaamistaan ja -rakentelua. Emme päässeet kunnolla kiinni ollenkaan, MYPA:n päävalmentaja Jukka Karjalainen perkasi MYPA:n sivuilla.

- Menimme 1-0-johtoon, mutta sitten tuli kolme järkyttävän isoa virhettä. Noissa asioissa ero yksilötaidossa korostuu. He pystyivät hyödyntämään virheemme.

MYPA muutti toiselle puoliajalle hieman ryhmitelmäänsä ja pääsi prässäämään paremmin. Joukkue sai ensimmäisellä viidellä minuutilla muutaman vaarallisen paikan ja kerran pallon tolppaan asti.

- Ajattelin, että jos tästä saamme 2-3-kavennuksen, niin pystymme tehdä tästä vielä pelin. Emme onnistuneet siinä ja yhtäkkiä peli oli 4-1. Sen jälkeen nuoren ja kokemattoman joukkueen tyypilliset asiat näkyivät. Selkäranka vähän katkesi ja lopulta peli oli 7-1.

Tulos ja peliesitys olivat suuria pettymyksiä sekä valmennukselle että pelaajille. Karjalainen kuitenkin korostaa, että tilanne on vain käsiteltävä ja jatkettava eteenpäin.

- Pelissämme on paljon asioita, joita meidän pitää pystyä parantamaan. Jokainen haluaa tehdä töitä, tästä täytyy ottaa hyvät asiat mukaan. Pyrimme oppimaan virheistä ja mahtui peliin hyviäkin asioita. Loimme hyökkäyksiä ja teimme kaksi pelitilannemaalia. Niklas Rautomäki debytoi Ykkösessä ja teki maalin, se on hieno asia.

17-vuotias Rautomäki laukoi 2-7-kavennuksen Rämän syötöstä 81. minuutilla.

• MYPA