Marko Viitanen siirtyy Olympiakomiteaan

• Jalkapalloharrastus

Palloliiton Marko Viitanen, 45, on nimitetty lasten liikunnan ja urheilun asiantuntijaksi Suomen Olympiakomitean palvelukseen 1.4.2019 alkaen. Viitasen tehtävänä Olympiakomitean Lisää liikettä -yksikössä on vastata lasten liikunnan ja urheilun kehitystyöstä painopisteenä joukkuepelit.

Kasvatustieteen maisteri Viitanen on työskennellyt Palloliitossa kahdentoista vuoden ajan antaen vahvan panoksensa erityisesti lapsuus- ja nuoruusvaiheen valmentajien osaamisen kasvattamiseen ja koulutuksen kehittämiseen.

- Olen saanut tehdä erittäin merkityksellistä työtä satojen seuratoimijoiden, tutoreiden, kouluttajien ja upeiden työkaverien kanssa. Liitossa olen toiminut yhteistyössä nuorisotoiminnan, pelaajakehitys- ja valmentajakoulutuksen, kilpailutoiminnan ja erotuomaritoiminnan sekä markkinointi- ja viestintäosaston osaajien eli lähes kaikkien tahojen kanssa.

- Nyt tuli mahdollisuus edetä työelämässä ja päästä tekemään hyvin tärkeää työtä Olympiakomiteaan liikkuvan ja urheilevan lapsen paremman päivän eteen. Jalkapallolla on suuri rooli ja yritän jatkossakin tukea liiton ja eri lajien kehitysprosesseja, nyt hieman erilaisella työroolilla. Kiitollisena on kiva jatkaa eteenpäin, Viitanen kertoo.

– Suuret kiitokset Markolle hänen työstään Palloliitossa. Hän on toiminut energisenä dynamona lukemattomissa projekteissa ja positiivisen sekä eteenpäin menevän ilmapiirin luojana. Toivotamme hänelle kaikkea hyvää uudessa tehtävässä ja on hienoa, että hänen roolinsa tulee jatkossakin tukemaan joukkuelajien kehitysprosesseja, urheilutoimenjohtaja Hannu Tihinen sanoo.

Palloliitto kiittää Markoa yhteisistä vuosista ja toivottaa menestystä jatkoon!

Artikkelin kuvassa Marko Viitanen kenttätyössä 11 vuotta sitten.

• koulutus