Marja Lipposelle Elämänurapalkinto

• Seuratoiminta

Pitkäaikainen ja laajalti arvostettu seura-aktiivi ja Palloliiton luottamuselimissä niin ikään pitkään toiminut Marja Lipponen palkittiin perjantaina Pohjois-Savon Liikunnan Urheilugaalassa Elämänurapalkinnolla.

1970-luvulta saakka seuratyössä vahvasti mukana ollut Lipponen tunnetaan ennen kaikkea ”oman” seuransa iisalmelaisen Pallokerho-37:n kautta.

– Toki tällainen muistaminen tuntuu hyvältä, mutta en ole koskaan tehnyt asioita palkintojen takia, Lipponen painotti Savon Sanomille.

Hänen roolinsa on ollut vuosikymmenet merkittävä Pohjois-Savossa, mutta Marja Lipponen on ollut vahvasti vaikuttamassa jalkapallon kehitykseen myös valtakunnallisella tasolla. Palloliiton luottamustehtävissä hän on toiminut pitkään ja liittohallituksen jäsenenä hän oli aina vuoden 2018 loppupuolelle saakka ennen luopumistaan jatkokauden tavoittelusta.

– Esittämiäni asioita on aina kuunneltu ja varmasti aina silloin tällöin myös arvostettu sekä arvosteltukin. En kuitenkaan ole koskaan kokenut minkäänlaista tytöttelyä tai vähättelyä liiton päättävissä elimissä. En edes alkuaikoina, Lipponen sanoo.

Lipponen oli vastaanottamassa myös viime syksynä suomalaisille jalkapallonaisille luovutettua Captain’s Ballia.

• Itä-Suomi