Länsi-Suomen piirin kevätkokous järjestetään 24.4. Porissa

Aika: keskiviikko 24.4.2019 klo 18.30 -
Paikka: Hotelli Scandic Pori, Itsenäisyydenkatu 41, Pori

- valtakirjojen tarkastus sekä kahvitarjoilu klo 17.45 alkaen

Pyydämme seuraanne ilmoittamaan kokousosallistujanne (riittävien tarjoilujen ja kokousmateriaalin varmistamiseksi) viimeistään ke 17.4.2019 jouni.koivuniemi(a)palloliitto.fi tai 0400 781 659.
Piiri järjestää kokoukseen kuljetuksen 8-tietä Turku-Rauma-Pori, mikäli osallistujia kuljetukseen ilmoittautuu riittävästi. Kerrothan kokousilmoittautumisen yhteydessä myös mahdollisen kuljetustarpeesi.

ESITYSLISTA

1. Kokouksen avaus.

2. Valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi (2) pöytä­kirjan tarkastajaa ja kaksi (2) ääntenlaskijaa.

3. Todetaan kokouksen laillisuus.

4. Tarkastetaan edustajien valtakirjat ja todetaan kokouksessa edustettuna olevat äänimäärät.

5. Käsitellään piirin edellisen vuoden toimintakertomus, tilit ja tilintarkastajan lausunto sekä vahvistetaan tilinpäätös.

6. Päätetään vastuuvapauden myöntämisestä piirihallitukselle ja muille tilivelvollisille.

7. Seurojen Palloliitto -organisaatiomuutoksen päätökset SPL:n Länsi-Suomen piirissä
a) Liikkeenluovutussopimus
SPL Länsi-Suomen piirin piirihallitus on käsitellyt Seurojen Palloliitto -hankkeeseen kuuluvaa liikkeenluovutussopimusta. Liikkeenluovutussopimus lähtee siitä, että henkilöstö siirtyy sopimuksen mukaisesti Suomen Palloliitto ry:n palvelukseen 1.9.2019. Sopimuksen nojalla Länsi-Suomen piirin toiminta sääntöjen aikaisemmin tarkoittamassa muodossa päättyy 31.12.2019. Piirihallitus esittää liikkeenluovutussopimuksen hyväksymistä.
Liikkeenluovutussopimus lähetetään seuroille myöhemmin muun ennakkomateriaalin yhteydessä.

Päätösesitys: Päätetään hyväksyä liitteen mukainen liikkeenluovutussopimus. Valtuutetaan piirihallitus valmistelemaan yhdistyksen purkamista niin, että purkamista koskeva päätös voidaan tehdä yhdistyksen sääntömääräisessä syyskokouksessa 2019.

*****

b) Piirin sääntöjen muuttaminen
SPL Länsi-Suomen piirin sääntöjen 16 §:n mukaan yhdistyksen sääntöjen muuttaminen edellyttää, että ¾ äänestyksessä annetuista äänistä on kannattanut sääntöjen muuttamista. Piirihallitus on valmistellut asiaa ja esittää, että yhdistyksen sääntöjä muutettaisiin siten, että piirin purkautuessa jäljellä olevat varat siirretään Jalkapallosäätiön erilliseen sidottuun rahastoon käytettäväksi entisen SPL Länsi-Suomen piirin alueen jalkapallo- ja futsaltoiminnan kehittämiseen. Sääntömuutos tulee voimaan sen jälkeen, kun se on hyväksytty yhdistysrekisterissä.

Nykyinen sääntö:
17 § Piirin purkaminen
1. Piirin purkamisesta on tehtävä päätös edellä 16 §:ssä säädetyssä järjestyksessä.
2. Mikäli piiri puretaan, luovutetaan sen varat yhdistykselle, joka vastaa alueellisen jalkapallo- ja futsaltoiminnan järjestämisestä ja kehittämisestä piirin toiminta-alueella.

Uusi ehdotettu sääntö:
17 § Piirin purkaminen
2. Mikäli piiri puretaan, siirretään jäljellä olevat piirin varat Jalkapallosäätiön erilliseen sidottuun rahastoon käytettäväksi entisen Suomen Palloliiton Länsi-Suomen piirin alueen jalkapallo- ja futsaltoiminnan kehittämiseen.

Päätösesitys: Päätetään hyväksyä esitetty sääntömuutos.

*****

c) Valtuutus piirihallitukselle laatia malli Jalkapallosäätiön erillisen sidotun rahaston säännöiksi
Jalkapallosäätiön sidotun rahaston perustamiseen liittyen on tarpeen laatia rahaston säännöt, jotka on perusteltua hyväksyä piirikokouksessa. Jotta tämä olisi mahdollista, on tarpeen antaa piirihallitukselle asiaa koskeva valtuutus. Sidotun rahaston säännöt tulevat hyväksyttäviksi samassa yhteydessä, kun päätös piirin purkamisesta tehdään syksyllä 2019.

Päätösesitys: Valtuutetaan piirihallitus valmistelemaan asianomaisen sidotun rahaston sääntöjä yhteistyössä Jalkapallosäätiön kanssa.

8. Yleiskeskustelua ja ilmoitusasiat.
9. Kokouksen päättäminen.

Tervetuloa!

Piirihallitus

Piirin sääntöjen mukaisesti seuran äänimäärä kevätkokoukseen muodostuu edellisen vuoden 31.10. pelipassimäärän mukaan. Äänimäärälista ja valtakirjalomake on lähetetty seuroille kokouskutsun liitteenä. Seuralla on oikeus lähettää kokoukseen yksi (1) edustaja kutakin ääntä kohden. Edustajalla (edustajilla) pitää olla seuran antama yhteinen valtakirja, jossa mainitaan edustajan nimi (edustajien nimet) ja seuran äänimäärä. Kukin henkilö voi edustaa vain yhtä seuraa.

• Länsi-Suomi