Länsi-Suomen piiri palkitsi

• Alueuutiset

SPL:n Länsi-Suomen piiri palkitsi lauantaina TPS:n Ykkösen ottelussa Respect – elämänura –palkinnolla pitkäaikaisen TPS-valmentaja ja aktiivitoimija Klaus Blomroosin. Erityisesti Blomroos muistetaan valmennustehtävistä eri seuroissa, joista viimeiset 21 vuotta TPS:ssa. TPS Juniorijalkapallo ry:ssä ”Klasu” on toiminut vahvasti myös muissa seuratehtävissä ja isossa roolissa mm. Aura Cupin organisaatiossa. Ennen TPS-aikaansa Klaus Blomroos ehti toimia valmennustehtävissä vuodesta 1979 alkaen mm. Kaarinan Urassa, Raision Ryhdissä, Ilpoisten Vedossa, Turun Teräksessä ja Maskun Palloseurassa. Myös piirijoukkueiden valmennus tuli Blomroosille tutuksi usean vuoden aikana vuosituhannen vaihteen molemmin puolin.

Koko jalkapalloperhe haluaa onnitella ja kiittää Klaus Blomroosia hänen erittäin mittavasta työstään jalkapallon hyväksi.

TPS-ottelussa palkittiin myös piirin Vuoden Nuori Pelaaja. Palkinnon sai TPS:n T18 SM-sarjajoukkueen ja tyttöjen U17 (-01) maajoukkueen maalivahti Anna Koivunen.

Seurajoukkueessaan Anna on ollut selkeä ykkösmaalivahti ja hän on pelannut SM-sarjassa vahvan kauden. Maajoukkueessa Anna Koivunen on niin ikään esiintynyt hienosta. Nostoina voidaan ottaa vaikkapa nollapelit sellaisia joukkueita kuin Englantia ja Ranskaa vastaan. Maajoukkuevalmennus arvostaa Annan osaamista maalivahtina ja erityisen vahvana osa-alueena maajoukkuevahdilla on loistava pelinavaamiskyky.

Lisää kauden palkittavia, mm. toinen Vuoden Nuori Pelaaja (poika), julkistetaan ja palkitaan syksyn aikana eri tilaisuuksissa ja myös talvella Satakunnan ja Varsinais-Suomen Urheilugaaloissa.

• Länsi-Suomi