KuPS ja Anna-Stina Simonen jatkosopimukseen

• Jalkapallosarjat

Kuopion Palloseura on tehnyt uuden jatkosopimuksen seuraavaa pelikautta 2020 varten. Hyökkääjä Anna-Stina Simonen (16) jatkaa omaa pelaajauraansa kuopiolaisjoukkueen riveissä kaksivuotisella jatkosopimuksella.

Simonen on oman ikäluokkansa kovimpia huippulupauksia ja Suomen U17-maajoukkueen vakiokasvoja. Hyökkääjä teki tällä kaudella debyyttinsä Naisten Liigassa esiintyen yhteensä seitsemässä sarjaottelussa. Hän onnistui myös maalinteossa 11.5. pelatussa Ilves-ottelussa ja hänestä tuli siten Kuopion Palloseuran historian nuorin maalintekijä aikuisten sarjoissa.

- Kahden vuoden sopimus mahdollistaa pitkäjänteisen harjoittelun kovassa ympäristössä. Ensimmäinen kauteni Naisten Liigassa oli rikkonainen loukkaantumisten takia. Nyt lähdetään tekemään pohjaa tuleville pelivuosille ja hakemaan ehjää kautta. Joukkueemme on tulevalla kaudella entistä kovempi ja kilpailua pelipaikoista tulee olemaan. Siitä huolimatta odotan, että joukkueeseen saadaan hyvä henki päälle. Yhdessä töitä tekemällä meillä on hyvät mahdollisuudet onnistua, Simonen toteaa kuopiolaisten sivuilla.

• KuPS Naiset