KTP ja Klubi 04 tahkosivat maaleja

• Jalkapallosarjat

KTP ja Klubi 04 järjestivät harjoituskauden päättäneessä ottelussa todelliset maalintekotalkoot. Päätösvihellyksen kaikuessa ilmoille päättyi ottelu 3–3-tasatulokseen. Harjoitusottelu jätti kotkalaisleiriin kaksijakoiset fiilikset.

Ottelussa maalinteon aloitti vierasjoukkue Klubi 04, kun Eetu Vertaisen matala poikittaissyöttö tavoitti Enoch Banzan, joka viimeisteli hallitusti vierailijat johtoon. Kauaa eivät helsinkiläiset saaneet nauttia johtoaseman riemusta, sillä vain paria minuuttia myöhemmin Ville Oksanen tasoitti onnekkaasti. Matias Lindforsin lähettämä pitkä vapaapotku olisi voinut mennä päädystä ylikin, mutta kotkalaisten onneksi helsinkiläisten puolustaja meni väliin ja purki pallon suoraan Oksaselle.

Toisella puoliajalla KTP sai juonesta paremmin kiinni ja hallitsi selkeämmin kenttätapahtumia. Johto-osuma 2–1:een syntyi 56. minuutilla, kun Aleksis Lehtosen terävän laukauksen paluupallosta Lindfors siirsi pelivälineen verkon perukoille. Klubi ei tästä kuitenkaan häkeltynyt, vaan tuli tasoihin – joskin KTP:n puolustuksen avustuksella. KTP ei saanut siivottua palloa väljemmille vesille ja lopulta Banza riisti pallon Samuel Mahlamäen jalasta ja iski ottelun tasoihin.

Klubi 04 sai tästä lisää virtaa otteisiinsa ja Vertainen hyödynsi jälleen kotkalaispuolustuksen pienoisen uinahduksen. Vertainen laukoi oman laukauksensa paluupallon varmasti maaliin. Varttitunti ennen täyttä aikaa KTP nousi tasoihin, kun Chris Jamesin syötöstä Lehtonen sijoitti pallon hallitusti alakulmaan.

Huono kenraaliharjoitus tarkoittaa yleensä hyvää ensi-iltaa, ja niin toivotaan kotkalaisleirissä nytkin. Kolme tehtyä maalia yhteen otteluun on luonnollisesti hyvä saavutus samalla sarjatasolla pelaavaa joukkuetta vastaan, mutta kolme päästettyä maalia aiheutti luonnollisesti pohdintaa kotkalaisjoukkueen valmennuksesta. Ennen ensi viikolla alkavaa sarjakautta KTP-leirissä pohditaan keinoja löytää aseita puolustuspelaamisen terävöittämiseen.

Harjoituskauden viimeisestä ottelusta oli KTP:n riveistä sivussa pieniä kolhuja parannelleet Jean Silva ja Aleksi Pahkasalo sekä Aleksi Tarvonen, joka joutunee jättämään sarja-avauksen väliin. KTP:n kausi alkaa ensi viikon lauantaina 28.4. kello 17 Tammisaaressa Suomen Cupissa peräti välieriin asti yltänyttä EIF:iä vastaan.

• FC KTP
  • Klubi 04