Kreikan liigan huippuottelussa sunnuntaina suomalaiserotuomarit

• Jalkapallosarjat

Kreikan jalkapalloliitto on kutsunut Suomalaisen erotuomarikolmikon Kreikan liigan huippuotteluun eli sunnuntaina 23.9.2018 pelattavan PAOK FC – AEK FC tuomareiksi.

Ottelun tuomitsee FIFA-erotuomari Mattias Gestranius apunaan FIFA-avustavat erotuomarit Mikko Alakare ja Riku Vihreävuori.

Erotuomaripäällikkö Jouni Hyytiän mukaan kyseessä on jo keväällä esille tullut asia Kreikan erotuomaripäällikkö Vitor Melo Pereiran vieraillessa kouluttajana Suomalaisten erotuomareiden harjoitusleirillä Espanjassa.

- Vitor vakuuttui meidän erotuomareiden tekemisestä leirillä kokonaisvaltaisesti. Erotuomarit antoivat hyvän kuvan itsestään ja osoittivat hänelle, että meillä on riittävä osaaminen selvitä Kreikan liigan vaativista otteluista.

- Haluamme näin tarjota mahdollisuuden meidän erotuomareille kehittyä vaativissa olosuhteissa ja otteluissa. Vain tällaisten kokemusten kautta erotuomareiden osaaminen kasvaa ja erotuomarit kehittyvät, Hyytiä sanoo.

Mattias Gestranius on todella tyytyväinen päästessään matkaan.

- On sanottava, että tämä menee kyllä tähänastisen uran huippukohtiin. Jokainen voi ajatella sitä tunnetta ja intensiteettiä mikä sunnuntaina stadionilla vallitsee. Jalkapallo ihmiset varmasti muistavat samaisen ottelun viime keväältä ikävine tapahtumineen.

- Nyt Kreikassa on kuitenkin uudet henkilöt vastuussa mm. erotuomareista ja tämä määräys jos mikä on hyvä osoitus siitä, että Kreikan jalkapallossa on tapahtunut ja tapahtuu oikeita asioita. Suomalaisella erotuomariosaamisella uskon, että pärjäämme ja pystymme olemaan luottamuksen arvoisia, Gestranius päättää.

• Erotuomarit