17.2.2019 klo 12.37

Koskela iloinen tasonnostosta – Eremenko pettyi

Rovaniemen Palloseura otti Suomen Cupin jatko-otteluita ajatellen tärkeän voiton Seinäjoen Jalkapallokerhosta. SJK kaatui Wallsport Areenalla Atte Sihvosen, Sergio Llamasin sekä Niklas Jokelaisen maaleilla 3-2 (2-1). SJK:n osumista vastasivat Boris Kadio ja Joona Lautamaja. SJK taivaltaa Cupissa edelleen voitoitta.

RoPS:n päävalmentaja Toni Koskela piti näkemästään.

- Kontrolloimme peliä ajoittain täysin. Teimme niitä asioita, joita paransimme VPS-pelin toisella jaksolla. Tämä oli pelaajilta todella hyvä suoritus varsinkin, kun ajattelee kokonaisuutta ja meidän lähtökohtia tähän otteluun, Koskela pohti RoPS:n sivuilla.

RoPS:lla oli jälleen jalkeilla huomattavan nuori kokoonpano. Viime hetken poisjääntinä oli vieläpä kuumeisena kotiin jäänyt Juho Hyvärinen.

Lisää päänvaivaa aiheutti Samuel Olabisin loukkaantuminen jo reilun varttitunnin kohdalla. Tilalle vaihdettiin Eerik Kantola, jolle lähtökohtaisesti ei oltu ajateltu näin reiluja minuutteja.

- Eerik oli kolmisen viikkoa sivussa harjoituksista ja pääsi vasta tällä viikolla kunnolla mukaan, Koskela paljasti.

- Eki selvisi tänään hyvin. Hän oli kokoonpanossakin lähinnä varalta, jos joku loukkaantuu, mutta joutuikin nyt pelaamaan lähes 80 minuuttia.

RoPS-pelaajat joutuivat venymään, mutta selvisivät lopulta kunnialla ottelun kriittisimmistä minuuteista.

- Olisi helpottanut, jos olisi ollut edes yksi vaihtopelaaja käytössä. Olisimme saaneet lopussa tuoreita jalkoja kentälle, RoPS-luotsi Koskela kertasi lopun SJK-painetta.

- Pelin voittaminen tuo kuitenkin itseluottamusta. Meillä oli jo Vaasassa pelissä hyviä juttuja, ja nyt pystyimme kehittämään siitä. Se on se oleellisin juttu. Pelin pitää koko ajan kehittyä.

SJK:n nousujohteisesti sujunut talvikausi ei jatkunut, mutta SJK osoitti taistelevansa loppuun asti. Lopun taisteluilmettä olisi tosin kaivattu myös ensimmäisellä puoliajalla. Ja vaikka se hassulta kuulostaakin, SJK:lla on edelleen mahdollisuus edetä lohkosta jatkoon, mutta enää se ei ole omissa käsissä.

- Me saimme pilkun pelin alussa ja siitä olisi pitänyt tehdä. Sitten RoPS otti sen jälkeen pelin hallintaansa. Me olimme ihan unessa. Olimme huonoja hyökkäyksessä ja puolustuksessa. Me saimme kyllä hyökkäyksiä, mutta viimeisistä syötöistä puuttui laatua. Ne menivät kyllä boksiin, mutta ei oikeaan osoitteeseen. Olemme puhuneet tästä harjoituksissa ja tulemme jatkossakin tekemään tämän kanssa töitä. Sitten me päästimme vielä kaksi maalia. Toinen erikoistilanteesta ja toinen kaukolaukauksella. Laukaus oli hieno, mutta tuskin kukaan odotti, että annamme itse pallon vastustajalle tuommoisessa paikassa, sanoi SJK:n päävalmentaja Alexei Eremenko seuran sivuilla.

- Toisella jaksolla, me vähän suoraviivaistimme peliämme ja olimme aggressiivisempia. Me onnistuimme painamaan pelin heidän päähänsä. Ja vaikka Obed Malolo ajettiin ulos, me edelleen saimme paineen toiseen päähän. Meillä oli erinomainen paikka tehdä maali. Toki heilläkin oli hyvä vastahyökkäys. Ja siinä oli vielä Jere Strengilläkin paikka, kolmesta metristä. Mutta silti, emme olleet tarpeeksi hyviä. Me emme saaneet syöttöjä perille ja tämä ei ole mielestäni pelaajiemme taso. Meillä on siis työtä edessämme. Meidän pitää liikkua enemmän ja antaa laadukkaampia syöttöjä. Meidän pitää myös laukoa enemmän. Nyt me koetimme tuoda pallon joka kerta viiteen metriin ja tehdä siitä. Meidän täytyy uskaltaa laukoa kaukaa enemmän. Tämä peli ei ratkennut vastustajan hyvään puolustukseen, arvioi Eremenko.

- Tämä oli hyvin kummallinen peli. Ja minulla on suuri pettymys ottelusta. Meillä riittää vielä töitä. Positiivisina asioina, Mosa pelasi tärkeitä minuutteja. Hänestä näkee, että hän ei ole vielä fyysisesti kunnossa, mutta hän on pääsemässä sinne. Uusi hankinta Dion Acoff, näytti meille jotain mitä hän voi tuoda peliin. Positiivista on myös se, että Ville Tikkanen pystyi pelaamaan täyden puoliajan pitkästä aikaa, kaikkien pikkuloukkaantumistensa jälkeen. Hän on tulossa nyt takaisin, jatkoi Eremenko lopuksi.