KooTeePee haastaa FC Hongan cupissa

• Jalkapallosarjat

FC KooTeePee kohtaa tulevana torstaina Suomen Cupin 6.kierroksella toistaiseksi kovimman vastuksensa, kun Karhulan tekonurmelle vastaan asettuu Veikkausliigan FC Honka.

Aseet Hongan kaatoon olemassa

Edelliskierroksella KooTeePee hoiti nyt vieraaksi saapuvan Hongan reservijoukkueen, Pallohongan 2-1 lukemin. Pallohonka-matsi oli edelleen FC KooTeePeen päävalmentaja Sami Ristilän hyvässä muistissa.

- Kyseinen matsi oli meille hyvää harjoitusta tulevaa kautta sekä cupia ajatellen. Matsista jäi kaiken kaikkiaan positiiviset fiilikset, vaikka päästimme kaverin turhaan tasoittamaan lähes ainoasta paikasta mitä heillä oli. Onneksi pystyimme nopeasti kuittaamaan osuman, Ristilä totesi.

- Ottelu olisi pitänyt "tappaa" jo ensimmäisen vartin aikana, sen verran paljon paikkoja pystyimme luomaan, Risu jatkoi Hongan sivuilla.

Tulevaa Honka-matsia Ristilä odottaa innolla, vaikka vastus onkin lähes kovimmasta mahdollisesta päästä. Maanantaina Veikkausliigan paikalliskamppailua ja samalla tulevaa vastustajaa paikan päällä seuraamassa ollut Ristilä lähtee otteluun kuitenkin luottavaisena.

- Vastus on kova, muttei mahdoton. Viime hetkillä kovia hankintoja joukkueeseen saanut Honka tulee olemaan varteen otettava tekijä tulevalla kaudella kunhan uudet pelaajat pääsevät paremmin joukkueen pelitapaan kiinni, Ristilä toteaa.

- Meidän täytyy nostaa edelliseen matsiin nähden omaa tasoamme jotta pystymme toden teolla haastamaan Hongan. Meillä on kuitenkin jo nyt mietittynä tiettyjä juttuja jolla pyrimme Honkaa horjuttamaan, Risu kertoo.

KooTeePee pääsee otteluun lähes parhaalla kokoonpanolla. Joukkueesta ovat varmuudella pois vain pitkäaikaispotilaat Niko-Kalle Husu sekä Mikko Ryhänen. Hyökkäyspään pelaajista Niclas Kalatsevin ja Samuli Kaivonurmen kohdalle Ristilä laittaa pienen kysymysmerkin, pelikunto selviää lähempänä ottelua.

Ottelu potkaistaan käyntiin torstaina kello 18, pelipaikkana siis Karhulan Keskuskenttä.

(lähde: www.fckooteepee.fi