Kohti EM-lohkoarvontaa – pääsyliput lopputurnaukseen vain UEFA:n kautta

• Maajoukkueet

EM-karsinta on Huuhkajien osalta nyt takana ja katseet kohdistuvat seuraavaksi 30.11. järjestettävään EM-lopputurnauksen lohkoarvontaan sekä fanien osalta luonnollisesti pääsylippujen hankintaan.

Pääsylippujen myynnistä on liikkunut julkisuudessa erilaisia tietoja. Palloliitto haluaa korostaa, että tarkemmat tiedot Huuhkajien kannattajille tulevien pääsylippujen määrästä selviää vasta arvonnan jälkeen ja kaikki pääsyliput EM-lopputurnauksen otteluihin tapahtuu UEFA:n kautta.

Pääsyliput lopputurnaukseen tiensä selvittäneiden maiden kannattajille ovat haussa 4.-18.12. ja UEFA arpoo pääsyliput hakijoiden kesken tammikuussa 2020. Pääsylippuja voivat hakea kaikki suomalaiset, mitään velvoitetta kannattajayhdistykseen tai vastaavaan kuulumiselle ei ole. Lisätietoja pääsylippujen hakuprosessista kerrotaan 25.11. alkavalla viikolla ja lisää arvonnan jälkeen.

Lippuja ei saa yhdistää matkapaketteihin. Jos markkinoilla on matkapaketteja, joissa on peliliput mukana, ovat nämä UEFAn sääntöjen vastaisia ja sisältävät mustan pörssin lippuja, joita Palloliitto ei suosittele ostettavan. Kaikkien muiden kuin UEFAn lipunmyyntiohjelman kautta hankittujen pääsylippujen osalta on riski siitä, että kyseisellä lipulla ei pääse katsomoon.

EM-kisamatkat voi kuitenkin ennakkovarata jo nyt Palloliiton matkakumppanin Elämysmatkojen kautta. Elämysmatkat järjestää usealta paikkakunnalta Suomesta suorat kisamatkat kaikkine oheispalveluineen – lukuun ottamatta siis pääsylippuja otteluihin, jotka jokaisen tulee hankkia sääntöjen mukaan itse.

Palloliitto ja Elämysmatkat ovat varautuneet matkustuspalveluiden suureen kysyntään lohkoarvonnan ja etenkin lippuarvonnan tulosten ratkettua. On odotettavaa, että lentojen ja hotellien hinnat ovat nousseet korkealle tammikuussa, kun lippuarvonnassa ratkeaa mihin otteluun kannattaa matkustaa. Ennakkovaratun matkapaketin voi tuolloin vahvistaa juuri haluamaansa otteluun tai perua jos ei saa lipun osto-oikeutta arvonnassa.

Lisätietoja Elämysmatkojen Operaatio Huuhkajanlennosta >>

• Huuhkajat