Kierroksen Ottelu: Hallitseva cup-mestari NePan vieraaksi

• Jalkapallosarjat

Suomen Cupin 4. kierroksen Kierroksen Ottelussa Nelosessa pelaava tamperelainen Nekalan Pallo saa kovimman mahdollisen cup-haasteen, kun viime kauden hallitseva mestari RoPS matkaa Tampereelle.

RoPS ykkösnyrkillä otteluun

NePan valmennusryhmän jäsenenJarno Leppäsen mukaan arpaonnella on myös hopeinen reunus, vaikka vastustaja tuleekin Veikkausliigasta.

- Cupin voitto on meille aika kaukainen, mutta Suomen Cupista saamme talvelle merkityksellisiä pelejä. Nyt tietenkin tuli jättipotti, kun saimme RoPS:n vastaamme. Aikaisempina vuosina olemme päässeet kohtaamaan Kakkosessa pelanneita Jazzia ja Härmää, mutta nyt pääsemme kohtaamaan liigaseuran. Pitkä matka saattaa heillä painaa, mutta tasoero on lähtökohtaisesti joukkueiden välillä tietysti iso. Eipähän meillä ainakaan mitään hävittävää ole, Leppänen miettii.

Kuten Leppänen totesi, ei ottelun ennakkosuosikiksi ole juuri vaihtoehtoja, mutta RoPS ei lähde vastustajaa aliarvioimaan.

- Ykkösnyrkillä lähdemme otteluun eikä tarkoituksena ole lähteä missään nimessä takki auki. Suomen Cup on aina yllättävä, RoPS:n joukkueenjohtaja Matti Vikman valottaa.

NePa kaatoi viime kierroksella Pisan Pallon ja jo ennen sitä ottelua oli tiedossa, että RoPS on tulossa vastaan. Cup-menestys on nostanut entisestään joukkueen harjoitusintoa.

- Olemme harjoitelleet hyvin 2-3 kertaa viikossa koko talven ja joukkue on ollut sitoutunut koko ajan. Cupin pelit ovat näkyneet siinä, että harjoituksissa on nähty entistä enemmän väkeä jo ennen Pisan Pallo –peliä, sillä kaikki tiesivät mikä joukkue sen jälkeen odottaa.

RoPS voitti pitkän odotuksen jälkeen viime kaudella Suomen Cupin. Rovaniemellä cup-innostus on noussut entisestään ja Vikmanin mielestä tällaiset Daavid-Goljat –ottelut ovat cupin suola.

- Totta kai tietyllä tavalla se on noussut jopa entisestään, mutta RoPS:ssa on aina arvostettu Suomen cupia ja se on aina ollut seuralle hyvä kilpailu. Juttelin NePan puuhamiehen kanssa ja heillä on tämän ottelun myötä melkein ensi kauden budjetti jo kasassa. Juuri tällaisten otteluiden takia cup on hieno kilpailu.

NePa lähtee otteluun parhaansa mukaan laittamaan RoPS tiukoille.

- Nyt varmasti tulee puolustettua enemmän kuin normaaliottelussa, mutta siitä huolimatta lähdemme laittamaan kampoihin sen minkä pystymme. Meillä ei ole mitään hävittävää ja pelaajamme pääsevät testaamaan itseään ammattilaisia ja maan parhaimpia joukkueita vastaan.

Kierroksen Ottelu pelataan keskiviikkona 12.3. kello 18.30 Pirkkahallissa Tampereella.