JJK ja PS Kemi luopuvat Kakkosen sarjapaikoistaan

• Jalkapallosarjat

Miesten Kakkosen joukkueista PS Kemi ja JJK ovat tiistaina ilmoittaneet luopuvansa sarjapaikoistaan taloudellisista syistä.

Tiivistelmät seurojen tiistai-iltana julkaisemien tiedotteiden sisällöstä:

JJK Keski-Suomi Oy:n yhtiökokous on todennut tiistaina 12.2., että yhtiöllä ei ole taloudellisia edellytyksiä jatkaa toimintaansa. JJK:n edustusjoukkue jatkaa toimintaansa JJK Jyväskylä ry:n alaisuudessa. Sarjataso on kaudella 2019 todennäköisesti Itä- ja Keski-Suomen Kolmonen.

PS Kemi Oy joutuu talousvaikeuksiensa edessä myöntymään, eikä kykene enää jatkamaan toimintaansa. Tämän myötä PS Kemi Oy:n kilpailutoiminta ei jatku Palloseura Kemi Kings ry:n vuokraamalla sarjapaikalla Kakkosessa. Tulevalla kaudella ry:n alainen PS Kemi Akatemia jatkaa kuitenkin pelaamistaan Pohjois-Suomen Kolmosessa.

Palloliitto on jo aiemmin aloittanut tunnustelun Kakkosen C-lohkon täydentämisen mahdollisuudesta. Tilannetta kartoitetaan näiden ilmoitusten johdosta nyt nopealla aikataululla ja ratkaisu pyritään löytämään niin pian kuin mahdollista.

Tilanteen seurauksena myöskään Kakkosen otteluohjelmaa ei ole voitu toistaiseksi julkaista, koska sarjan otteluohjelmaa on valmisteltu ja se myös päätetään yhtenä kokonaisuutena. On myös mahdollista, että Kakkosen C-lohko joudutaan pelaamaan vajaalla joukkuemäärällä, mikä saattaa johtaa vaihtoehtoiseen pelitapaan lohkossa. Päätökset asiassa tekee Palloliiton liittohallitus kilpailutyöryhmän ja/tai liiton kilpailutoiminnon esityksestä mahdollisimman nopealla aikataululla.