Jalkapallo-Säätiön avustushaku vuodelle 2020 avoinna

• Seuratoiminta

Jalkapallo-Säätiön hallitus avasi kokouksessaan 26. elokuuta avustushaun vuodelle 2020.

Hakuaikaa on 31. lokakuuta saakka ja päätökset avustettavista tahoista tehdään säätiön hallituksen kokouksessa 9. joulukuuta. Haettavana on yhteensä 100 000 euroa, josta vähintään 50% kohdennetaan vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan kehittämiseen.

Avustusta voi hakea Jalkapallo-Säätiön avustuskriteerien mukaan johonkin seuraavista käyttötarkoituksista:
1) Respect -toimintaa ja jalkapallokulttuuria edistäviin hankkeisiin, toimenpiteisiin tai julkaisuihin
2) Vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan edistämiseen
3) Vapaaehtoistoiminnan ja tasa-arvoisen harrastustoiminnan edistämiseen

Vapaamuotoiset hakemukset vuodelle 2020 myönnettäviin avustuksiin on lähetettävä perusteluineen Jalkapallo-säätiön asiamiehelle 31.10.2019 mennessä sähköpostilla: timo.huttunen(a)palloliitto.fi . Valitettavasti emme voi huomioida myöhässä saapuneita hakemuksia.

Tutustu aiemmin tukea saaneisiin kohteisiin >>
Tutustu Jalkapallo-Säätiön toimintaan >>

Vähävaraisten tai syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapallotoiminnan edistämistä (avustusluokka 2) tuetaan Jalkapallo-Säätiön alaisuuteen syksyllä 2017 perustetusta edesmenneen puheenjohtaja Pertti Alajan mukaan nimetystä rahastosta. Rahaston perustamispääoma syntyi Pertti Alajan muistotilaisuuden yhteydessä saaduilla lahjoituksilla. Rahastosta on vuosien 2017 ja 2018 aikana myönnetty avustuksia yhteensä 22 000€. Syksyllä 2019 toteutettavassa avustushaussa rahaston varoja käytetään yhteensä 35 000€. Rahaston tukemiseen syksyn 2019 avustushaussa ovat osallistuneet OK Perintä, KESKO Oyj ja Jalkapallon Juniorivalmentajat ry.

Rahaston käytöstä ja siitä myönnettävistä avustuksista vastaa Jalkapallo-Säätiön hallitus. Avustuksia voidaan myöntää vain Suomen Palloliiton jäsenseurojen hakemuksesta. Avustuspäätöksissä priorisoidaan hakijoita, joilla on seuralle laadittu toimintamalli (tähän tarkoitukseen osoitettu stipendirahasto tai vastaava ja mielellään pysyväisluontoinen toimintamalli), jolla taloudellista tukea ohjataan heikommassa asemassa olevien perheiden lasten ja nuorten harrastustoiminnan mahdollistamiseen. Rahaston tuotto käytetään lyhentämättömänä vähävaraisten ja syrjäytymisuhan alla olevien lasten ja nuorten jalkapalloharrastuksen mahdollistaviin toimenpiteisiin Suomen Palloliiton jäsenseuroissa.

Jalkapallo-Säätiön Pertti Alaja -rahastoa voi halutessaan tukea lahjoittamalla sopivaksi katsomansa summan tilille Nordea FI56 1521 3000 1034 34 (NDEAFIHH) ja merkitsemällä viestikenttään lahjoittajan nimi. Mahdollisissa suuremmissa lahjoituksissa pyydetään ottamaan yhteyttä Säätiön asiamieheen. Rahaston saamista lahjoituksista ja siitä myönnetyistä avustuksista raportoidaan vuosittain Jalkapallo-Säätiön verkkosivuilla sekä avustusmenettelyjen yhteydessä julkaistavien uutisten ja tiedotteiden avulla.

Lisätietoja avustushausta ja hakukriteereistä:
Timo Huttunen
asiamies, Jalkapallo-Säätiö