Itäisen alueen jalkapallo 2020

• Jalkapallosarjat
  • Alueuutiset

ILMOITTAUTUMINEN KAUDEN 2020 JALKAPALLOSARJOIHIN PALLOLIITON ITÄISELLÄ ALUEELLA!

Suomen Palloliiton organisaatiouudistuksen myötä piirit sekä keskusorganisaatio yhdistyvät yhdeksi valtakunnalliseksi organisaatioksi ja piirien toiminta nykymuodossaan päättyy 31.12.2019. Palloliiton uusi Itäinen alue muodostuu jatkossa Itä-Suomen, Kaakkois-Suomen (poislukien Kymenlaakso ja Heinolan alue) ja Keski-Suomen piireistä.

Niiden sarjojen joukkueet, joissa on ns. periytyvät sarjapaikat, ovat saaneet jo aiemmin Itäisen alueen kilpailutoiminnosta viestin ja sarjapaikan vastaanotto on niissä sarjoissa vahvistettava 15.11.2019 mennessä.

Itäisen alueen muihin jalkapallosarjoihin ilmoittaudutaan seuratunnuksia käyttäen TASO-järjestelmässä kilpailuun ”Itä Jalkapallo 2020”. Yksittäisten joukkueiden ilmoittautumiset seurassa hoitaa seuran yhteyshenkilö (yksittäiset joukkueet eivät voi ilmoittautumista tehdä).

Ilmoittautuminen on nyt avattu kaikissa 12 v. ja sitä vanhempien sarjoissa ja se päättyy 31.1.2020. Ylin Itäisen alueen tasolohko, johon tässä yhteydessä voidaan ilmoittautua, on kaikissa juniorisarjoissa ”Kakkonen”. Lasten (11 v. ja nuoremmat) sarjojen ilmoittautuminen avataan viikolla 49 ja niiden sekä pienpelien ilmoittautuminen päättyy 28.2.2020.

Kaikissa sarjoissa/ikäluokissa koko alue ilmoittautuu samaan kilpailuun valitsemalleen tasolle ja ilmoittautuneet joukkueet jaetaan sitten ko. sarjatasolla/ikäluokassa tasollisesti, maantieteellisesti ja seurojen talous huomioiden mahdollisimman järkeviin lohkoihin, joka tarkoittaa pitkälti vanhojen piirirajojen mukaisia lohkoja (poislukien P15-Kakkonen ja T18- ja T15 Kakkonen, joissa pelataan aluesarjat).

Kymenlaakson ja Heinolan alueen aikuisten joukkueet Miesten Kolmosessa ja Nelosessa sekä Naisten Kolmosessa jatkavat edelleen samoissa (Itäisen alueen) lohkoissa, joissa ne pelasivat kaudella 2019. Ko. alueiden juniorijoukkueet voivat valita ilmoittautuvatko Itäisen alueen vai Eteläisen alueen sarjoihin.

Suunnitellut sarjojen pelaamisajankohdat:
- Miehet Kolmonen, Miehet Nelonen - kevät viikot 17 – 27, syksy viikot 29 - 39
- Miehet Vitonen, Kutonen, Naiset Kolmonen - kevät viikot 17 – 28, syksy viikot 30 - 38
- JKKI ja kaikki pienpeli-/peli-iltasarjat - kevät viikot   18 – 28, syksy viikot 30 – 38
- Nuorten sarjat - kevät viikot 15 – 26, , syksy viikot 30 - 40
- Lasten sarjat - kevät viikot 18 – 27, , syksy viikot 31 - 38
Kirjatut viikot ovat vain ohjeellisia ja niissä voi olla jopa kahden (2) viikon eroavaisuuksia eri ikäluokkien ja/tai lohkojen välillä!

Lisätietoa Seurojen Palloliitto-uudistuksen vaikutuksesta kilpailutoimintaan >> https://www.palloliitto.fi/jalkapallouutiset/minne-menet-ensi-kaudella-palloliitto-kilpailutoiminta

• Kaakkois-Suomi
  • Itä-Suomi