Inter-kapteeni perää intohimoa finaalissa

• Jalkapallosarjat

FC Interin 30-vuotias kapteeni Timo Furuholm haluaa nähdä intohimoisen joukkueen kentällä tänään lauantaina Suomen Cupin finaalissa, jossa vastassa on hallitseva mestari HJK.

FC Interin alkukausi Veikkausliigassa on ollut hankala, eikä tulosta ole tullut odotettuun tapaan. Turhautuminen on voinut hiipiä hiljalleen turkulaisten puseroon, mutta lauantaina pokaalin voittaminen on kuitenkin vain puolentoista tunnin työn päässä. Furuholm on muistuttanut tästä pukukopissa.

- Intohimoa tarvitaan ja erityisesti sitä, ettei saa olla hermostunut ja jännittää. Jokainen tietää, että se (voitto) on yksi 90- tai 120-minuuttinen, riippuen miten peli etenee. Vaikeista tuloksista huolimatta meidän pitää uskoa ja ladata tähän otteluun kaikki mitä meillä on. Tavalla ei ole väliä, tärkeintä on, että lähdemme huomenna voittajina kotiin, Furuholm painottaa Veikkausliigan sivuilla.

- Sanoin jätkille, etten voi keksiä helpompaa tilannetta lähteä tähän finaaliin. HJK on selvä ennakkosuosikki, eikä kukaan odota meiltä mitään, kun katsoo meidän edellisiä pelejä ja tuloksia. Jos tästä alkaa paineita tuntea, niin se on tyhmää. Meiltä vaaditaan yksi onnistuminen ja kun emme ole onnistuneet liigassa pitkään aikaan, niin jossain vaiheessa sen on tultava. Voimme näyttää henkistä vahvuutta ja tuoda se paras Inter kentälle, hän jatkaa.

Joukkueet ovat kohdanneet jo kerran tällä kaudella Turussa, jossa joukkueet jäivät maalittomaan tasatulokseen. Tuo peli muistetaan ennen kaikkea FC Interin matalasta ja tiiviistä puolustuslinjasta, jota HJK ei pystynyt puhkomaan. Nyt edessä on uusi peli ja uudet kujeet.

- Tietysti tykkäämme pitää palloa, mutta HJK:n kotikenttä ei ole se helpoin paikka lähteä siten pelaamaan. Siksi meidän pitää taistella ja puolustaa sitä omaa maalia intohimolla. Sinne ei pitäisi olla mitään asiaa HJK:n pelaajilla, Furuholm kertoo.

- Puolustimme Turussa hyvin, mutta toivon vähän, että saisimme tyyliä erilaiseksi huomenna. Teemme kuitenkin sen mitä vaaditaan voittoon. Ei se jälkikäteen harmita miten se tuli, "Furkka" muistuttaa.

HJK - FC Inter Suomen Cupin finaali pelataan lauantaina 12.5. klo 15.00 Telia 5G Areenalla. Ottelu tulee suorana lähetyksenä Ruudusta ja JIM-kanavalta.

Liput Suomen Cupin finaaliin >>

• FC Inter