Huuhkajat kaatoi Jordanian Abu Dhabissa

• Maajoukkueet

Huuhkajat jatkoi tappiotonta putkeaan Abu Dhabissa, kun Jordania kaatui Joona Toivion ja Akseli Pelvaksen maaleilla 2-1 (1-0). Ottelu oli Suomelle jo kuudes peräkkäin ilman tappiota.

Ottelun ensimmäinen 10-minuuttinen eteni Suomen hienoisessa hallinnassa. Glen Kamara haki muun muassa oivallisella pystypallolla Jasse Tuomista 16-alueelta, mutta laituri ei aivan päässyt palloon.

Jesse Joronen joutui ensimmäistä kertaa torjuntatöihin 20. minuutilla, kun Yazan Talje tavoitteli oikealta taka-alakulmaa. Huuhkajat-vahti torjui tilanteen kulmaksi. Pyry Soiri vei Suomen hyökkäyksestä seuraavat kaksi hyökkäystä, mutta kunnon viimeistely-yritykset jäivät uupumaan.

35. minuutilla Soiri kaadettiin noin 23-metrissä. Vapaapotkua asteli antamaan Joona Toivio, joka upotti pallon vasempaan yläkulmaan. Suomi joutui tekemään vielä ennen taukoa vaihdon, kun Albin Granlund jätti kentän. Tilalle vaihdettiin Kalle Taimi. FC Lahden puolustaja teki ottelussa maajoukkuedebyyttinsä.

Tuominen pääsi tauon jälkeen laukomaan Kamaran esityöstä, mutta kuti jäi vaisuksi. Suomi kasvatti johtoaan tasan tunnin kohdalla. Joukkue riisti omalla puolustusalueellaan ja nosti pallon vastustajan alueelle. Jordanian puolustaja syötti pelivälineen omalle maalivahdilleen ja Akseli Pelvas lähti prässäämään. Maalivahdin kosketus palloon oli kova ja HJK-hyökkääjä nappasi irtopallon ja nosti sen hallitusti maaliin.

Toisessa päässä Angelos Chanti pääsi laukomaan, mutta Joronen torjui yrityksen vaivatta. Seuraavaan Jordanian kutiin Joronen joutui jo venymään ja tuloksena oli kulmapotku. 82. minuutilla Ehsan Haddad karkasi oikealta ja syötti mallikkaasti maalille. Mahmoud Mardi eteni kohti etutolppaa ja jatkoi pallon verkon perukoilla kaventaen loppulukemiksi 1-2.

Katso Huuhkaja-tv:stä kattava paketti ottelun jälkeisistä tunnelmista.

Jordania-Suomi 1-2 (0-1)
35' 0-1 Joona Toivio