Huuhkajat 62. sijalla uudistuneessa FIFA-rankingissa

• Maajoukkueet

Kansainvälinen jalkapalloliitto FIFA julkaisi torstaina 16.8. tuoreen miesten rankingin, joka pohjautuu ensi kertaa vahvasti uudistuneelle laskutavalle.

Huuhkajat on FIFA-rankingissa nyt sijalla 62., mikä on pykälän korkeammalla kuin edelliskerralla.

Rankingin laskutapaan tehtiin pitkän testijakson jälkeen radikaaleja muutoksia, jotka hyväksyttiin kesäkuussa ja elokuun ranking on ensimmäinen uudelta pohjalta laskettu. Kun aiempi ranking perustui pitkälti pistekeskiarvoon tietyllä ajanjaksolla, uudessa versiossa yksittäiset tulokset vaikuttavat aiempaan pistemäärään joko nostavasti tai laskevasti.

Pelaamattomuus ei aiempaan tapaan vaikuta enää laskevasti rankingpisteisiin. Sen sijaan pisteet laskevat rankingissa alempana olevia maita vastaan kärsityistä tappioista tai tasapeleistä.

Rankingsijoituksiin voi uuden laskentatavan myötä tulla alkuvaiheessa rajujakin muutoksia. Maailmanmestaruuden voittanut Ranska on nyt julkaistussa rankingissa ykkösenä. Lisätietoja rankingista ja uudesta laskutavasta FIFA:n verkkosivuilla >>

• Huuhkajat