Huuhkaja- ja Helmarikausi 2019-20

HUUHKAJA- JA HELMARIPÄIVÄT KAUDELLA 2019-2020

Huuhkaja- ja Helamaripäivät jatkuvat uudelleen organisoituvan Seurojen Palloliiton toiminnassa tutuilla teemoilla; tapahtumiin kutsuttavat seurajoukkueet pelaavat otteluita, joiden ympärillä kehitetään seuravalmentajien osaamista ja järjestetään koulutusta pelaajille sekä valmentajille. Tapahtumat toimivat edelleen osaltaan myös pelaajatarkkailutapahtumina.

Vuonna 2016 lanseerattu Huuhkaja-Helmaritoiminta on tärkeä osa pelaajan laadukkaan arjen tukemista, sillä se yhdistää pelaajakehityksen, valmennusosaamisen, tutkimus- ja kehitystoiminnan ja seurakehityksen yhdeksi palvelukokonaisuudeksi.

Muutos piirien järjestämästä toiminnasta Seurojen Palloliiton toimintaan
    Meneillään olevan Palloliiton historian suurimman muutoksen keskeisenä tavoitteena on organisoida toiminta ja prosessit tukemaan entistä tehokkaammin pelaajan laadukasta arkea. Pelaajan laadukas arki toiminnoissa (pelaajakehitys- ja valmentajakoulutus) tullaan siirtymään uusiin alueisiin jo tulevalla toimintakaudella. Aiemmin SPL Länsi-Suomen ja SPL Tampereen piirien järjestämä Huuhkaja- ja Helmaritoiminta siirtyy Palloliiton Läntisen alueen tuottamaksi palveluksi.

Palloliiton Läntinen alue
    Uusi Palloliiton Läntinen alue muodostuu Ahvenanmaan, Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pirkanmaan, Kanta-Hämeen, Etelä-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan alueen seuroista. Huuhkaja- ja Helmaritoiminta järjestetään pääsääntöisesti Läntisellä alueella 3:lla osa-alueella. A ja B osa-alueet toimivat osittain yhdessä ja osittain erikseen.
    A) Ahvenanmaa, Varsinais-Suomi ja Satakunta
    B) Pirkanmaa ja Kanta-Häme
    C) Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa ja Keski-Pohjanmaa

Lue lisää Huuhkaja- ja Helmaripäivien toteutuksesta SPL Länsi-Suomen ja SPL Tampereen alueella >>