HUU-TV Live: U19-pojat kohtaavat Slovakian kahdesti

• Maajoukkueet

U19-pojat (2001) kohtaavat Slovakian tuplamaaottelussa perjantaina ja maanantaina. Kyseessä on joukkueen toiseksi viimeinen tapahtuma ennen marraskuun EM-alkukarsintoja.

Suomen joukkue kokoontui keskiviikkona Eerikkilään ja aloitti valmistautumisen ensimmäiseen otteluun, joka pelataan perjantaina klo 17.30 Sauvossa. Ryhmä lähtee haasteeseen mielenkiintoisista asetelmista, sillä alla onnistunut Baltic cup kesäkuulta. Kai Nyyssösen suojatit voittivat Viron 2-0 ja Liettuan 4-0. Latvian kanssa tulokseksi kirjattiin maaliton tasapeli, eli Suomi ei päästänyt turnauksessa yhtään maalia.

- Käymme jälleen läpi omaa puolustuspelaamistamme ja vahvistamme uskoamme siihen. Vastus tulee nyt olemaan askeleen kovempi kuin kesäkuussa, joten puolustuslinjan varmuus tulee joutumaan enemmän testiin. Kuinka hyödynnämme omalla kenttäpuoliskolla saadut riistot? Viimeksi teimme hyvin maaleja. Paikat todennäköisesti vähenevät edellisestä, mutta kysymys on, miten hyödynnämme ne? Nyyssönen toteaa.

Kuten nuorisomaajoukkueissa aina, myös tähän ryhmään on tullut muutoksia edellisestä tapahtumasta. Mukaan on noussut muun muassa viime kuukausina Veikkausliigassa HJK:n paidassa vastuuta saanut Santeri Väänänen, joka on syntynyt vuonna 2002.

- Tavoitteemme on valmistaa joukkuetta koko ajan syksyn karsintoihin. Haluamme löytää oikeat pelaajat oikeille pelipaikoille. Nämä pelit ovat senkin tavoitteen kannalta todella tärkeitä. Tässä ikäluokassa on ollut jo pidempään melko vakituinen runko, mutta tavoite on aina löytää uusia, kuumia pelaajia. Nyt on esimerkiksi mukana kolme maalivahtia, eli haluamme senkin osalta kääntää kaikki kivet.

- Puolustuslinjassamme on hieman vajetta ja haluamme löytää sinne koko ajan pelaajia, jotka voisivat meitä auttaa. Olen kaikin puolin tyytyväinen tähän joukkueeseen. Oli myös pelaajia, joita harmitti jättää sivuun ryhmästä. Teimme ison parannuksen pelissämme maaliskuun tuplamaaottelusta Montenegroa vastaan verrattuna kesäkuuhun. Toivottavasti pystymme taas jatkamaan siitä.

Suomi kohtaa 13.-19.11. Tanskassa pelattavissa EM-karsinnoissa isännät, Ranskan ja Färsaaret. Tuplamaaottelun Slovakiaa vastaan lisäksi Suomi haastaa vielä ennen marraskuuta Islannin ja Ruotsin lokakuun puolivälissä Valkeakoskella.

Ottelut suorina Huu-tv:stä:

Pe 6.9.2019 klo 17.30 Suomi – Slovakia Hakkispaana, Sauvo

Ma 9.9.2019 klo 18.00 Suomi – Slovakia Kauniaisten keskuskenttä

Suomen joukkueen löydät täältä.

• P2001