HUU-TV: Korpela uuden seurajoukkueen metsästyksessä

• Maajoukkueet

Tinja-Riikka Korpela jätti Saksan Bundesliigaseura Bayern Münchenin vuoden vaihteessa ja etsii parhaillaan uutta seurajoukkuetta.

Naisten maajoukkue kokoontui torstaina Espooseen ja aloitti toden teolla valmistautumisen kohti maanantain 22.1. MM-karsintaottelua Israelia vastaan.

Maalivahti Tinja-Riikka Korpelan alkuvuoden tavoite on paitsi hakea Tel Avivista täysi pistepotti myös löytää itselleen uusi seurajoukkue. ”Tinni” voitti Saksassa muun muassa kahdesti Bundesliigan, mutta nyt edessä ovat uudet haasteet.

- Minulla ei ole vielä tällä hetkellä hirveästi kerrottavaa. Yhdysvaltojen sarjaan on kova yritys, jossa on itseasiassa tänä iltana (torstaina) Draft-tilaisuus, jossa varataan yliopistopelaajia. Sen jälkeen näemme sitten, onko siellä joukkuetta, joka tarvitsee maalivahtia. Joukkueilla on ulkomaalaiskiintiö, joten varsinkin ulkomaisia maalivahteja on aiemmin otettu vähän. Lisäksi minulla on muutama viritys Euroopassa, jos USA:sta ei aukea paikkaa, Korpela kertoi.

Korpela pelasi Bayern Münchenissä kesästä 2014 ja oli suuressa roolissa, kun joukkue voitti mestaruudet 2015 ja 2016. Tänä syksynä Helmarit-vahdin vastuu jäi kuitenkin pieneksi.

- Minulla on oikeastaan pelkästään hyviä muistoja, ne olivat mahtavia vuosia. Tilanne vain oli mikä oli. En saanut tällä kaudella peliaikaa, vaikka olen kunnossa ja treenit kulki. Seura päätti katsoa tulevaisuuteen. He tiesivät, että lähden viimeistään kesällä. Minulla oli onneksi optio purkaa sopimus jo nyt, ja seura ymmärsi asian.

- Tietysti se oli vaikea ratkaisu, he olisivat halunneet, että jään. Se ei olisi ollut huono vaihtoehto, mutta näin syksyllä millaista se on. Tein kaikkeni treeneissä, eikä toinen veskari edes pelannut aina ihan huippupelejä. He olivat silti jotenkin päättäneet asian näin, joten minulle ei jäänyt muuta vaihtoehtoa. Olen erittäin kunnianhimoinen ja motivaatiota riittää. Haluan pelata.

Helmarit on avannut MM-karsinnat kahdella voitolla. Serbia kaatui 1-0 ja Israel 4-0. Nyt edessä on ensimmäinen vierasottelu, kun joukkue kohtaa Israelin Tel Avivissa. Joukkue matkaa Israeliin perjantai-iltana.

- Odotan meiltä tietenkin voittoa ja sitä, että jatkamme sitä hyvää pelaamista, jota olemme tähän mennessä esittäneet. Peliä on varmasti ollut kiva katsoa, sitä on ainakin ollut kiva pelata. Toivottavasti saamme luotua paljon maalipaikkoja ja tehtyä maaleja. Ja tietysti haluan, että pidämme nollan omassa päässä.

Katso koko haastattelu sekä tunnelmia päivän harjoituksista Huuhkaja-tv:stä. Videoon pääset tämän artikkelin kuvasta.

• Helmarit