HJK:n Rantanen tyytyväinen hyökkäyspeliin

• Jalkapallosarjat

Tappioton HJK matkasi lauantaina Naisten Liigan kärkikamppailuun FC Hongan vieraaksi. Päättäväinen HJK pystyi kääntämään tiukan ottelun viime minuuteilla edukseen 3-2.

Päävalmentaja Joonas Rantanen piti ottelua kokonaisuutena tasaisena.

– Molemmilla joukkueilla oli omat hetkensä. Pystyimme kuitenkin kontrolloimaan kenttätapahtumia riittävän pitkiä pätkiä. Matalalla puolustamista ja erikoistilanteiden puolustamista meidän pitää parantaa reilusti jatkossa, hyökkäyspelin voidaan olla melko tyytyväisiä, Rantanen mietti HJK:n sivuilla.

Honka iski molemmat maalinsa kulmapotkuista. HJK:n toisen puoliajan molemmissa maaleissa oli mukana ensimmäisen esiintymisensä Klubi-paidassa tehnyt Ashley Riefner. Riefneriä rikottiin rangaistuspotkun arvoisesti ottelun 65. minuutilla. Voittomaalissa Riefner murtautui boksiin vasemmalta ja syötti pallon Jutta Rantalalle, joka upotti ottelun toisen osumansa.

– Vaihtopelaajat olivat tänään erittäin hyviä ja toivat lisää meidän pelaamiseen. Täytyy muistaa, että meillä on paljon nuoria ja uusia pelaajia; kasvamme koko ajan paremmaksi, päättää Rantanen.

Klubi pitää neljän pelatun ottelun jälkeen sarjan piikkipaikkaa. Seuraavan kerran HJK pelaa lauantaina 27.4. klo 14, kun Åland United saapuu Telia 5G Arenalle.

• HJK naiset