HJK:n Rantanen kaipasi malttia

• Jalkapallosarjat

Naisten Liigan sarjakärjessä etenevä HJK jäi tasapeliin kotikentällään, missä vastassa oli sarjajumbo TiPS.

Ottelun lopputulos 2-2 oli HJK:lle pettymys, mutta tuloksesta huolimatta HJK jatkaa sarjakärjessä ja sen tappiottomien otteluiden putki venyi jo yhdentoista ottelun mittaiseksi. Päävalmentaja Joonas Rantanen ei peitellyt harmiaan, mutta käsitteli asiaa rauhallisesti.

- Sekä esitys että tulos on meille pettymys. Kunnia toki TiPS:lle, sillä se pelasi hyvän ottelun ja käytti luomansa paikat tehokkaasti hyväkseen, Rantanen kehui HJK:n sivuilla.

HJK aloitti vahvasti, ja sen laadukas prässi tuotti useita riistoja ja laadukkaita maalintekotilanteita. Maalien muodossa onnistumisia ei kuitenkaan konkretisoitunut ja hyvä ote karkasi.

- Pelin laatu aaltoili. Emme olleet riittävän hyviä pallon kanssa, ja varsinkin lopussa pelaaminen oli sekavaa. Emme tunnistaneet tiloja ja tilanteita, mitä siinä oli käytettävissä. Kokonaisuuden kannalta emme onnistuneet tarpeeksi hyvin peruspelaamisessa, vaikka hyviäkin hetkiä meillä ajoittain oli.

Klubin Eveliina Summanen sai kovan iskun keskivartaloonsa ja Klubi joutui vaihtamaan hänet 30. minuutin kohdalla. Myöhemmin onneksi selvisi, että kyse ei ole vakavasta vammasta ja Summanen toipuu nopeasti.

TiPS:n Jenna Topra vei vierasjoukkueen johtoon laukauksellaan 65. minuutin kohdalla. Vain viisi minuuttia myöhemmin Vilma Hakala tasoitti. Siitä kaksi minuuttia ja taas maali, kun Nora Lehto vei TiPS:n johtoon toistamiseen. Essi Sainio toi Klubin tasoihin kaksi minuuttia ennen varsinaisen peliajan päätöstä.

- Olen tyytyväinen, että nousimme kahdesti maalin päästä tasoihin ja tappioton putkemme säilyi. Muutimme tappioasemassa pelaamista ja yritimme hakea lisää tehoa hyökkäyspelaamiseen, mutta siinä emme kuitenkaan tällä kertaa onnistuneet, Rantanen pohti ja jatkoi.

- Olisin kaivannut lopussa lisää malttia pelaamiseen, sillä vähän se meni hätäilyksi ja sitä kautta vääriä valintoja tuli liikaa. Otamme tästä kuitenkin opit mukaamme, pidämme pienen huilin ja jatkamme harjoittelua. Kokonaisuutena kevätkausi on ollut meiltä vahva, ja niistä lähtökohdista jatkamme pelin kehittämistä.

HJK johtaa sarjaa kahdentoista pelatun ottelun jälkeen kolmella pisteellä ennen Åland Unitedia. PK-35 Vantaa on kolmantena ja FC Honka neljäntenä.

• HJK naiset