Harri Talonen jatkaa Tampereen piirin puheenjohtajana

SPL Tampereen piiri päätti syyskokouksessaan 29.11.2018 yksimielisesti, että piirin puheenjohtajana toiminut Harri Talonen jatkaa tehtävässään myös seuraavat kaksi vuotta. Piirihallituksen jäseniksi valittiin Juho Juusela, Jouni Kaikuranta, Petri Mäkinen ja Heikki Wilen. Piirihallitukseen kuuluvat lisäksi Jaana Järvenpää (varapj.), Hanna Heinonen, Markus Paananen ja Marko Vahos. Hallituksen jäsenten henkilökohtaiset varajäsenet ovat Juha Kanto (Vahoksen), Jukka Kivipuro (Heinosen), Kari Mustalahti (Wilenin), Salla Niemi (Kaikurannan) Ilona Pasma (Paanasen), Jyrki Rohamo (Juuselan) ja Kari Salin (Mäkisen).

Kokous hyväksyi yksimielisesti myös toimintasuunnitelman ja talousarvion. Toimintasuunnitelman painopistealueet ovat Palloliiton strategian mukaisesti Pelaajan Laadukas Arki, Mielenkiintoiset Kilpailut, Elinvoimainen seura sekä Aktiivinen Viestintä ja Vaikuttaminen. Taloudelliset panostukset näkyvät erityisesti valmentajien koulutuksen tukemisessa, valmennuksen tutoroinnissa sekä seurojen vapaaehtoistoimijoille ja palkatuille työntekijöille tarjottavissa koulutuksissa. Omat panostukset tyttöpalloilun ja futsalin kehittämiseksi ovat myös tulevana toimintavuotena mukana. Talousarvion loppusumma on 1 060 000 euroa ja se on 100 000 euroa alijäämäinen.

Ennen varsinaista kokousta palkittiin jalkapallokauden 2018 parhaita. Palkituiksi tulivat:

Diogo Tomás, Ilves                                   Paras miespelaaja

Nea Lehtola, Ilves                                     Paras naispelaaja

Mikael Almén, Ilves                                  Lupaava pelaaja

Lauri Kesti, HJS                                       Vuoden poikapelaaja

Tuuli Enkkilä, Ilves                                    Vuoden tyttöpelaaja

Riku Vihreävuori, TEK                               Vuoden erotuomari

Jaakko Nieminen, TEK                              Lupaava erotuomari

Lisäksi vuosittain jaettavalla erikoispalkinnolla, Veikon Maljalla, palkittiin Outi Moilanen, PP-70. Palkinto jaetaan pitkäaikaisesta ja merkittävästä työstä nuorisovalmennuksen parissa.

Palkitsemistilaisuuden aluksi Tampereen piirin puheenjohtajalle Harri Taloselle luovutettiin Suomen Palloliiton kultainen ansiolevyke urheilullisten ja kasvatuksellisten päämäärien hyväksi tehdystä ansiokkaasta työstä.

• Tampere