Futsal-Liiga: Riemu ja KaDy maalittomaan, KaDy vei voittomaalikisan

• Futsal

Futsal-Liigassa nähtiin harvinainen 0–0-tulos, kun tasaisessa Jyväskylän derbyssä Riemu ja KaDy puolustivat toisensa tyystin pimentoon. KaDy vei voittomaalikilpailun 0–2 ja sarjapisteet 1–2. Futsal-Liiga jatkuu torstai-iltana Meri-Lapin derbyllä FC Kemin ja ToPV:n välillä.

(Arkistokuva: Gilbert Ludwig)

Futsal-Liiga
ke 15.1.2020
Jyväskylän Monitoimitalo
Riemu – KaDy 0–1 vm., 0–0 ja., 0–0 (0–0)

Ottelukoosteita Futsal-liiga.tv:ssä. >>

Otteluohjelma ja sarjataulukko kahdessa eri formaatissa:

Tulospalveluarkisto >>

Ottelut ja sarjat >>

Futsal-Liigan nähtiin harvinainen 0–0-tulos, kun Jyväskylän derbyssä Riemu ja KaDy puolustivat toisensa tyystin pimentoon. Ottelu oli ennakkoasetelmiakin tasaisempi. Riemu oli ensimmäisellä puoliajalla pirteämpi ja loi enemmän maalipaikkoja, mutta KaDyn maalivahti Niila-Ville Laitinen jatkoi huippuvireessä. Toisella puoliajalla KaDy oli ajoittain hallitseva, mutta Lassi Lintulan tolppalaukausta lähemmäs ei puolustava mestari päässyt. Laitisen lailla myös Riemun veräjänvartija Eino Muhonen saalisti nollapelin.

Voittomaalikilpailussa 10 metrin täplältä KaDyn kaksi ensimmäistä laukojaa onnistuivat Riemun laukojien epäonnistuessa, joten KaDy nappasi niukkamaalisesta derbystä kaksi sarjapistettä. KaDy on nyt sarjakolmosena pisteen jäljessä FC Kemiä. Lupaavaa prässi- ja puolustuspeliä esittänyt Riemu on edelleen sarjan hännillä, mutta nousi tasuripisteellään jo yhden pisteen päähän edellään olevasta Ilveksestä.

KaDyn Markus Rautiainen pommittaa (Kuva Bubi Tuomala)

Derbyn yleisömäärä jäi noin puoleen Jyväskylän derbyjen huippuajoista; 550 katsojaa loivat kuitenkin Monnarin lehtereille sähköisen tunnelman.

Riemun päävalmentaja Markus Riikilä myönsi paikallisvastustaja KaDyn sytyttävän joukkuettaan keskivertopeliä enemmän.

“Erittäin tasaista oli koko 45 minuuttia; pelattiin aika lailla kuten oltiin suunniteltu. Päätimme, ettei KaDy pääsisi purkamaan aktiivista prässiämme ja onnistuimme siinä. Maalipaikkoja syntyi niukasti mutta molemmille lopulta saman verran, aika tasainen peli. Molemmissa päissä blokkailtiin vetoja uhrautuvasti, molemmilla veskareilla oli hyvä ilta.”

Riemu on yhä liigan hännillä, mutta Riikilä katsoo optimistisesti kohti kevättä:

“Aiemmin ollaan onnistuttu pelaamaan osa pelistä tällä hyvällä tasollamme, mutta jossain vaiheessa on tullut helppoja virheitä ja notkahduksia. Nyt onnistuttiin pitkästä aikaa pitämään sama hyvä perustaso koko matsin ajan plus jatkoaika päälle. Tällaisella pelillä napsimme kyllä kevään mittaan pisteitä.”

KaDyn päävalmentaja Vasko Vujović myönsi pelin olleen omalta joukkueeltaan heikko:

“Riemu prässäsi tarkasti ja tasapainoisesti kahdella ketjulla. Meillä ei ollut tarpeeksi rauhallisuutta laadukkaaseen prässinpurkuun eikä varsinkaan hyökkäysalueella maalipaikkojen luomiseen. Emme luoneet hyviä laukaisupaikkoja, joten nolla maalia omassa sarakkeessa kertoo pelistä aivan hyvin. Mentaalisestikaan ei oltu valmiita: ehkä luulimme alitajuisesti, että sarjajumboa vastaan tulisi helppo peli, mikä oli tietenkin väärin.”

Montenegrolainen jakoi kuitenkin tunnustusta paikallisvastustajalle:

“Riemu oli tänään perustekemisessään jopa meitä parempi joukkue; he olisivat voineet saada mukaan enemmänkin kuin yhden pisteen. Meille tämä kahden pisteen saalis oli suoritukseen nähden hyvä tulos; emme missään nimessä ansainnut enempää.”

Riemun raportti >>

KaDyn raportti >>