FC Raahe käynnistää mentorointitoiminnan

• Alueuutiset

FC Raahe käynnistää 2001-2014-syntyneiden pelaajien ikäluokissa valmentajien mentoroinnin tammikuussa. Valmentajien valmentamisen tavoitteena on lisätä tukea seuran 70 vapaaehtoisen ohjaajan kehittymiseen ja sen myötä varmistaa nykyisten 537 pelaajan harjoittelun laatua.

Tähän asti  valmennuksen kehittymistä on tuettu pääasiassa seuran koulutusten,  Palloliiton valmentajakoulutusten ja malliharjoitusten seurantamahdollisuudellla. Seura on kouluttanut yli 8 vuotiaiden tyttöjen ja yli 10 vuotiaiden poikien vastuuvalmentajat C- tasolle.

Alunperin FC Raahe haki yhtä junioripäällikköä, mutta tarvittavan työtuntimäärän takia päädyttiin kolmen mentorin palkkaamiseen. Mentorointitoimintaa varten seura on tehnyt sopimuksen kolme kokeneen  valmentajan kanssa: Ilkka Marttila erikoistuu valmentajien mentorointiin  2001-2006-syntyneiden ikäluokissa ja Janne Husu toimii pääasiassa tyttöjen valmentajien mentorina.  Juho Ilkko erikoistuu 2010-2014-ikäluokkien ohjaajien mentorointiin.

FC Raahen valmennuspäällikkö Raimo Seikkalan mukaan jokainen valmentaja kohdataan vuoden aikana useita kertoja ja jokaiseen kertaan  käytetään noin kaksi tuntia aikaa. Mentorointikerta sisältää harjoitussuunnitelman etukäteiskäsittelyn, harjoituksen seuraamisen, keskustelun harjoituksen jälkeen ja raportoinnin. Seura  on hankkinut valtiolta tukea vuoden 2019 mentorointitoimintaan, ja näin se ei aiheuta kustannuksia joukkueille.

• Pohjois-Suomi