Eristyisryhmien futsalturnaus pelattu Tikkurilassa

• Jalkapalloharrastus
  • Futsal
  • Alueuutiset

Jälleen sai futsalpallo vahvaa liikettä ja vierintää Tikkurilan urheilutalolla 10.3 pelatussa erityisryhmien futsal -turnauksssa johon osallistui kaikkiaan 130 vammaisurheilijaa.

Turnaus järjestettiin nyt 12 kertaa, jossa vetovastuun kantoi jälleen hyvällä yhteistyöllä Suomen Palloliitto ja Palloliiton Uudenmaan piiri, sekä Itä-Hakkilan Kilvan vammaisliikuntajaosto, joka sai kunnian toimia jälleen kisaisännän roolissa Palloliiton kutsun myötä. Turnauksessa pelattiin kolmessa sarjassa, kilpa, soft ja nuoret, jolla haluttiin saada mahdollisimman tasaisia pelejä jokaiselle joukkueelle, tässä suurelta osalta onnistuttiinkin jälleen hyvin.

Turnaus osoitti jälleen, kuinka vahva tilaus tällaiselle tapahtumalle on olemassa, sillä pelaajien aito riemu ja hyväntuulisuus korostui koko päivän ajan ja saatu palaute niin urheilijoilta, kuin valmentajiltakin vain vankisti käsitystä, että jatkossakin tämä tulee olemaan ohjelmistossa, totesi Harry Seidler. Myös pelaajien taitotaso on noussut huimasti lajin parissa, joka osoittaa lajin soveltuvan mitä parhaiten muiden lajien oheislajiksi myös vammaisurheilijoille, parastahan tässäkin lajissa onkin hyvä kaverihenki ja ne kuuluisat hienot kikat pelaajilla.

Vaikka turnauksessa laskettiin pisteet jokaisessa sarjassa ja palkittiin sarjojen parhaat pokaalilla, tärkein hetki oli soittaa jälleen yhteenkuuluvuuden ja yhdenvertaisuuden tunne jo perinteisellä tavalla, kun jokaiselle urheilijalle ojennettiin osallistujamitalit, joten jokainen osallistuja sai kokea mitalisateen ja olevansa tasa-arvoisessa asemassa, totesi Seidler.

Kivan lisämausteen toi uusi palkitsemismuoto, turvallisuuspelaaja-palkinto, joka nimensä mukaisesti johtaa turvallisuuteen kaikessa tekemisessä ja tällä kertaa palkintona jaettiin pyöräilykypärät kolmelle (3) pelaajalle, jonka myötä haluttiin korostaa turvallisia liikuntahetkiä myös muuhunkin liikuntaharrastukseen, totesi Seidler.

Turvallisuuspelaaja
Jani Nykänen, Kuusysi/Valkoinen
Matti Huttunen, Puistolan Urheilijat
Teemu Mäkelä, Kuusysi/ Sininen

Tsempparipalkinnot sarjoittain
Nuoret

Harri Karjarinta, Puistolan Urheilijat
Janne Nykänen, FC Kontu/ Tiikerit
Iiro Kallio, Nummelan Palloseura, Brasil 1

Soft
Jani Leinonen, Itä-Hakkilan Kilpa
Niko Leskinen, FC Kuusysi/Sininen
Roman Pakarinen, Koivukylän Palloseura

Kilpa
Niki Rautajärvi, Nummelan Palloseura/ Brasil 2
Ralle Halme, FC Kontu/ Pantterit
Niko Tuominen, HJS/Pullerin Rohkeat Potkijat
Eetu Rautavuo, FC Kuusysi/Valkoinen
Jami Ahlsten, HJK/Special

Kilpasarjan voittoon nousi tällä kertaa FC Kuusysi/ Valkoinen Lahdesta. Soft-sarjan voittajaksi nousi Itä-Hakkilan Kilpa ja nuorten sarjan voiton nappasi Puistolan Urheilijat Energiset Haukat -joukkueellaan.

• Uusimaa