Captain’s Ball 2019 ”Gene” Keurulaiselle

Kauden 2019 Captain's Ball -gaala Helsingissä on kääntymässä lopuilleen ja gaalaillan neljännet palkinnot on nyt jaettu – mukaan lukien itse Captain’s Ball.

Neljännessä palkintojenjako-osiossa jaettiin seuraavat palkinnot.

Vuoden pelaajat, Naisten Liiga ja Veikkausliiga (JPY) – Jutta Rantala, HJK ja Filip Valencic, FC Inter

Naisten Liigan ja Veikkausliigan vuoden pelaajat valitaan tulokkaan tavoin JPY:n äänestyksen perusteella eli valinnat suorittavat liigapelaajat itse.

Vuoden U21-pelaaja - Onni Valakari, Tromsø IL

Vuoden U21 pelaaja on jatkanut kovaa työntekoa ja valloittanut vakiopaikan Norjassa Tromssan pääsarjajoukkueessa. U21-maajoukkueessa Valakari on pelannut läpi vuoden isoilla minuuteilla. Erinomaisia tehoja eivät ole haitanneet edes vaihtelevat roolit kenttäkokoonpanossa. Aina iloinen asenne, mutta silti päättäväinen ote yhdistettynä korkeaan taitotasoon ennustavat hänelle menestystä tuleville vuosikymmenille.

Vuoden naispelaaja – Linda Sällström, Paris FC

Vuoden naispelaajalla on takana mahtava vuosi 2019. Sällström pelasi 100. A-maaottelunsa ja nousi kaikkien aikojen maalintekijäksi maajoukkueessa. Sällström on ollut maajoukkueessa erinomainen tänä vuonna, mahtavan maalintekotaitonsa myötä hän on tehnyt kahdeksan maalia ensimmäisissä neljässä EM-karsintaottelussa. Hän on henkilönä ja ammattipelaajana vaikuttava, fantastinen roolimalli kaikille nuoremmille ja itse hän haluaa aina oppia ja kehittyä. Paluu kolmen pahan loukkaantumisen jälkeen sitkeydellä, jota harvalla on, osoittaa todellista päättäväisyyttä, joka pätee niin kentällä kuin sen ulkopuolella.

Captain's Ball – Jari-Pekka Keurulainen

Captain’s Ball on Palloliiton ja Liigan erikoispalkinto erityisen positiivisesta ja merkittävästä suomalaisen jalkapalloilun hyväksi tehdystä työstä. Jari Litmanen luovutti kultaseppämestari Jyrki Laisalmen tekemän ja Posti Oy:n lahjoittaman palkinnon edelleen ikuisesti kiertäväksi. Palkinto jaetaan nyt seitsemännentoista kerran.

Tämän vuoden Captain’s Ball luovutetaan henkilölle, jonka tuntevat kaikki suomalaista jalkapalloa seuranneet. Jari-Pekka ”Gene” Keurulainen on tehnyt vuosikymmenet pyyteetöntä työtä lajin ja pelaajien eteen. Keurulainen on kuulunut pitkään Huuhkajien valmennusryhmään ja on todella korkealle arvostettu huippuammattilainen niin valmentajana kuin fysioterapeuttina.

• Palloliitto