Alueiden erotuomaripalkkiot käyttöön

• Jalkapallosarjat

Kesällä 2019 osana Seurojen Palloliitto -uudistusta perustettiin työryhmä, jonka tehtävänä oli harmonisoida eri piirien erotuomaripalkkiot yhtenäiseksi koko valtakunnan alueella.

Työryhmään kuului edustajat mm. kahdesta erotuomarikerhosta (Keski-Suomen erotuomarikerho ja Kotkan erotuomarikerho). Lisäksi työryhmässä oli edustettuna piirien erotuomarivastaavat, Palloliiton edustus ja Taso-järjestelmän asiantuntija. Itse harmonisointityö oli varsin mittava ja vaati työryhmältä usean asian ja vaikuttavuuden huomioonottamista.

Työn valmistuttua esitys hyväksytettiin valtakunnallisessa mielenkiintoistoisten kilpailujen työryhmässä, joka harmonisoi palkkioita vielä omalta osaltaan ennen niiden lopullista hyväksymistä ja käyttöönottoa.

Nyt alueiden alaisuudessa pelattavien sarjojen palkkiot on vahvistettu käyttöönotettavaksi tammikuun 24. päivästä eteenpäin. Harmonisointityö pitää sisällään myös suosituksen alueen harjoitusotteluiden, turnausten ja tarkkailupalkkioiden summista. Tarkempaa tietoa löydettävissä erotuomaripalvelusivuilta >>

• Erotuomarit