Alexander Jibrin nousee AC Oulun sopimuspelaajaksi

• Jalkapallosarjat

AC Oulu ja 20-vuotias Alexander Jibrin ovat solmineet vuoden mittaisen pelaajasopimuksen. Viime kaudella pääasiassa farmijoukkue OLS:n riveissä esiintynyt Jibrin nousi AC Oulun kokoonpanoon viidessä ottelussa.

Alexin isoveli Augustine "Austin" Jibrin on oululaiselle jalkapalloväelle hyvin tuttu mies - kovaluinen toppari muistetaan Oulun Palloseuran riveistä ja Veikkausliigakokemusta kertyi Vaasan Palloseurasta. Kuluvaksi kaudeksi Austin nousee OLS:n päävalmentajaksi.

Pikkuveli Alex päätyi Suomeen isoveljen kautta. Vuonna 1998 syntynyt Alex pelasi kaudella 2017 OTP:n riveissä Kakkosessa. Kausi 2018 kului pääasiassa OLS:n riveissä Kakkosessa, jossa mies nousi koko sarjan ehdottomaan eliittiin - tämä huomattiin myös AC Oulun riveissä ja mies ehtikin pukea laivastonsinisen pelipaidan päälle viidessä Ykkösen ottelussa.

- Alex pelasi meillä jo viime kaudella muutamia otteluina topparina ja esiintyi niissä edukseen. Hän on todella nopea, vahva ja aggressiivinen puolustuspään pelaaja, joka pystyy ottamaan haltuun keskikentän pohjan ja kaikki positiot puolustuslinjasta. Hän ei ole erityisen isokokoinen, mutta pystyy silti voittamaan kaksinkamppailut hyvällä prosentilla. Hänessä on todella iso potentiaali ja jos kaikki menee hyvin ja mies tekee kovasti töitä, hän voi yllättää monet ensi kaudella, AC Oulun urheilutoimenjohtaja Markus Heikkinen näkee oululaisten sivuilla.

Pelaaja itse on kiitollinen mahdollisuudesta ja haluaa näyttää kaikille osaamistaan.

- Haluan kiittää Jumalaa ja kaikkia niitä, jotka ovat uskoneet minuun. Olen iloinen voidessani pukea laivastonsinisen pelipaidan päälleni ja ottaa uuden askeleen eteenpäin urallani. Tulen antamaan parhaani joukkueelle ja meidän tavoitteelle, Jibrin kertoo.

• AC Oulu