Aino Kröger tuo kokemusta KuPS-hyökkäykseen

• Jalkapallosarjat

Ykkösessä pelaavan Kuopion Palloseuran naisten ensi kauden edustusjoukkueen rakentaminen jatkuu hyvällä tahdilla.

KuPS on solminut uuden merkittävän pelaajasopimuksen hyökkääjä Aino Krögerin kanssa. Kröger on pelannut neljä sarjakautta Pallokissojen ykkösjoukkueessa ja jatkaa nyt menestyksekästä pelaajauraansa uudessa KuPS-joukkueessa.

Kröger on pieksämäkeläisen Savon Pallon kasvatti ja hän on käynyt läpi maajoukkueikäluokat U16 – U23. Hyökkääjä tulee kuulumaan KuPS-joukkueen keskeisiin avainpelaajiin ja hän liittyy uuteen kuopiolaisjoukkueeseen voitontahtoisin mielin.

- SaPa on tosiaan kasvattajaseurani ja siellä aloitin jalkapalloilun. Odotan, että ensi kaudella me lähdemme voittamaan jokaista ottelua ja nousemme heti takaisin liigaan. Uskon, että meillä on siihen hyvät mahdollisuudet, Kröger toteaa.

Kröger uskoo, että nimivahvaksi muodostuva KuPS-joukkue tulee esittämään vauhdikkaita otteita ensi kesän sarjapeleissä.

- Treeneissä on hyvä meininki ja meno vaikuttaa innokkaalta. Ensivaikutelmat uudesta joukkueesta ovat hyvät. Ollipekka Ojala on tuttu valmentaja ensimmäisiltä vuosilta, luvassa on aggressiivista ja värikästä pelaamista. Joukkueen runko tulee pysymään koossa, moni pelaaja on pelannut usean kauden yhdessä ja se helpottaa aina valmistautumista seuraavaan kauteen. Tavoitteena on olla kärjessä ykkösessä, hyökkääjä toteaa.

Päävalmentaja Ojala on tyytyväinen kokeneen hyökkääjän pelaajasopimuksen johdosta.

- Aino on käynyt nuorisomaajoukkueet läpi. Hän on monipuolinen pelaaja, jolla on suuri intohimo futikseen ja vahva vasen jalka. Aino on hyökkäävä kymppipaikan pelaaja ja hän on ollut isossa roolissa Naisten liigassa monta vuotta. Paljon maaleja me odotetaan ja hän on joukkueen johtavia pelaajia, päävalmentaja toteaa.