AC Oulu lähtee haastamaan TPS:n rohkeasti

• Jalkapallosarjat

AC Oulu ja Turun Palloseura kohtaavat keskiviikkona Suomen Cupin ottelussa. Ykkösen AC Oulu lähtee haastamaan Veikkausliigan Turun Palloseuraa Arina Areenalla klo 18:00 alkavassa ottelussa.

Arina Areenalle odotetaan ennätysyleisöä

Keskiviikon kohtaamisessa on kysymys Suomen Cupin 4. kierroksen ottelusta ja jatkopaikasta 24 parhaan joukkoon. Ottelun voittaja kohtaa seuraavalla kierroksella PS Kemin - jatkopaikka kiinnostaa siis taatusti molempia osapuolia.

TPS on kokenut viime kauden jälkeen isoja muutoksia. Heikossa taloustilanteessa operoiva perinteinen turkulaisseura sai kesken viime kauden uuden kipparin, kun jalkapallopiireistä tuttu Juha Reini ryhtyi seuran toimitusjohtajaksi. Syksyn ja talven aikana seura on menettänyt useita avainpelaajia, mutta nimilistaa katsoessa mustaraitapaidat saavat jalkeille taatusti kovan nipun - Jukka Lehtovaara, Sami Rähmönen ja Wayne Brown ovat Veikkausliigankin tasolla huippunimiä. Seura vaihtoi myös päävalmentajaa, kun Marko Rajamäki sai väistyä Mika Laurikaisen tieltä.

Turun Palloseurassa Suomen Cupin on voittanut kolme OLS-kasvattia ja AC Oulun paidassa pelannutta A-maajoukkuemiestä. Keskiviikkona laivastonsinisten peliä keskikentällä pyörittävän Mika Nurmelan lisäksi Jarkko Hurme ja Toni Kolehmainen ovat nostaneet voittopokaalia Turussa.

AC Oulu lähtee otteluun haastajan roolissa, mutta kotiyleisön edessä on lupa odottaa viihdyttävää ottelua, jossa laivastonsiniset tekevät kaikkensa voittaakseen ottelun.

- Saimme ottelun kynnyksellä hyviä uutisia sopimusrintamalta, kun Janne Hietanen, David Monsalve, Dominic Oppong ja Morten Gerster-Peipinen allekirjoittivat sopimukset. Nyt pari päivää treeneissä on ollut loistava meininki päällä ja jätkät ovat selvästi innoissaan tästä ottelusta. Meillä on selkeä oma pelitapa ja se ei muutu, vaikka vastaan tuleekin muutoksista huolimatta kova joukkue, AC Oulun päävalmentaja Rauno Ojanen ennakoi.

AC Oulun joukkue on tällä hetkellä terve. Ainoa mahdollinen poissaolija on Peipinen, jonka pelilupa ei ole vielä saapunut.

TPS-ottelu on herättänyt paljon mielenkiintoa ja AC Oulu odottaa Heinäpään Arina Areenalla yleisöryntäystä. Yleisöä pyydetään tulemaan paikalle ajoissa.

- Minulla on kutina, että kaikki eivät mahdu halliin. Arina Areenalla on haasteita järjestelyiden suhteen, mutta olemme tehneet kaiken voitavamme hyvän tapahtuman eteen. Toivottavasti ihmiset tulevat ajoissa paikalle. Käteinen nopeuttaa maksamista ja asiointia myyntipisteillä, AC Oulun tapahtumapäällikkö Juho "Äffä" Meriläinen kertoo.