50 UEFA C -kouluttajaa valmiina töihin

• Seuratoiminta

Palloliiton koulutusuudistus etenee. Nyt on valmiina uusi UEFA C -koulutus.

Jyväskylässä kokoontui 11.-12.3. kahden päivän koulutukseen peräti 50 kouluttajaa. Kouluttajajoukko on eri alueilla ja seuroissa valmennusosaamisen kehittämisen avainhenkilöitä.

Koulutuksessa perehdyttiin tarkasti koulutuksen kahdeksan osapäivän sisältöihin ja harjoiteltiin käytännössä monipuolisten koulutusmenetelmien käyttöä Pekka Clewerin, Maiju Kokkosen ja Marko Viitasen sekä alueellisten koulutuspäälliköiden ja asiantuntijoiden ohjauksella.

Koulutuksessa tutustuttiin ensimmäisen päivän aikana koulutuspäällikkö Ricardo Duarten johdolla pelin keskuksen eri rooleihin ja pelin periaatteisiin sekä pelin keskuksen ulkopuolen teemoihin. Pelin oppimisen lisäksi koulutuksessa painottuvat suunnitteluun ja valmennustyyleihin liittyvä osaaminen ja nuorten joukkuehengen ja nuoren vastuuttamiseen liittyvät taidot.  Fyysisen teemapäivän koulutuksen hoitavat fyysisen valmennuksen ekspertit. Uusi C -koulutus on jatkoa jo aiemmin valmistuneille ikävaihe ja starttikursseille.

Lisätietoa uusista koulutuksista Palloliiton verkkosivuilta >> sekä alueellisilta koulutuspäälliköiltä.

• Valmentajat
  • Valmentajakoulutus