Hae maaottelujärjestäjäksi

Suomen Palloliitto hakee vuodelle 2019 innokkaita maaottelutapahtumien järjestäjiä.

Seuroilla ja piireillä on nyt mahdollisuus ilmoittaa kiinnostuksensa osallistua maaotteluiden tapahtumajärjestelyihin.

Maaottelujärjestäjältä ei vaadita aiempaa kokemusta maaotteluiden järjestämisestä. Tärkeimmät asiat maaottelun onnistumiselle on paikallisen järjestelyorganisaation innostus tapahtuman järjestämiseen sekä tietenkin hyvät olosuhteet maajoukkueille. Ennen hakemuksen lähettämistä on hyvä tutustua maaottelujärjestelyiden perusedellytyksiin sekä maaottelujärjestelyiden aikatauluun, jotta tapahtumajärjestämisen minimivaatimukset kyetään täyttämään.

Sen lisäksi on hyvä kartoittaa ainakin seuraavat asiat:
- minkä tyyppistä ottelua haetaan
- kuka toimii paikallisena vastuuhenkilönä
- selvitys olosuhteista (kentän koko, katsomokapasiteetti, valaistus jne)
- onko jokin erityinen syy, miksi maaottelutapahtuma halutaan järjestää (esim. merkkivuosi, olosuhteiden kehittäminen)
- kaupungin/kunnan sekä piirin halukkuus olla mukana maaottelujärjestelyissä. Kaupungin tai kunnan mahdollinen taloudellinen tuki tapahtumalle

Jos seuranne on kiinnostunut maaottelutapahtuman järjestämisestä, ilmoittakaa siitä ystävällisesti täyttämällä alla oleva lomake.

Seura voi hakea kaksoismaaottelua yksin tai toisen seuran kanssa siten, että toinen ottelu pelataan toisella paikkakunnalla ja toinen toisella. Ottelupaikkakuntien tulee sijaita maksimissaan 1,5 tunnin ajomatkan päässä toisistaan (EM-karsinnoissa maksimissaan 1 tunnin ajomatka).

Niiden otteluiden osalta, joissa majoitus on Eerikkilän Urheiluopistolla, ottelupaikkakuntien tulee sijaita maksimissaan 1,5 tunnin ajomatkan päässä Eerikkilästä (EM-karsinnoissa maksimissaan 1 tunnin ajomatka). Majoituksen ollessa Eerikkilässä, yksi seura voi hakea kaksoismaaottelusta vain toista ottelua järjestettäväkseen.

Lomakkeen yhteydessä on lista haussa mukana olevista maaotteluista.

Maaottelutapahtumajärjestäjien haku päättyy pe 8.2.2019.

Nyt tiedossa olevien maaotteluiden ottelupaikkakunnat pyritään vahvistamaan maaliskuun alkuun mennessä.

Heti ottelun/turnauksen myöntämisen jälkeen alkavat valmistelut, mm. maaotteluorganisaation perustaminen, ottelupaikkojen alustavien varausten vahvistaminen, järjestelysopimuksen laatiminen, tapahtuman markkinoinnin ja tiedotuksen suunnittelu jne.

SUOMEN PALLOLIITTO
Kalle Marttinen, tapahtumatoiminnon päällikkö