Huuhkaja- ja Helmaripäivät

Huuhkaja- ja Helmaripäivät kaudella 2019

Toiminta tukee pelaajien päivittäistä, laadukasta arkiharjoittelua keskeisten toimijoiden yhteistyön tiivistämisellä. Samalla edistetään Palloliiton valmennuslinjan tärkeimpien teemojen tunnettuutta seuratasolla. Huuhkaja- ja Helmaripäivät järjestetään Palloliiton valmennuskoulutus- ja pelaajakehityshenkilöstön sekä seurojen yhteistyöllä.

Tapahtumissa pelataan otteluita, joiden ympärillä kehitetään seuravalmentajien osaamista. Valmentajia tutoroidaan ja pelaajia tarkkaillaan. Tapahtumat tarjoavat seurojen valmennuspäälliköille toimintaympäristön, jossa on hyvä tukea seuravalmentajien kehittymistä. Seurasta on siis hyvä olla paikalla joukkueen toimihenkilöiden lisäksi valmennuspäällikkö tai muu kyseisten valmentajien kehittymistä tukeva henkilö. Palloliiton puolesta paikalla on pelaajatarkkailija, valmentajakouluttaja ja videoanalyytikko. Ottelut videoidaan ja materiaali jaetaan joukkueille käytettäväksi pelaajakehityksen tukena.

Pelaajatarkkailua tehdään alue- ja maajoukkuevalmentajien toimesta mahdollisuuksien mukaan myös sarjapeleissä, SHA-tapahtumissa sekä SPL -Nuorten turnauksissa

Käynnistyy marras-joulukuussa

Huuhkajatoiminnan aloitusseminaari joukkueiden valmentajille ja muille toimihenkilöille pidetään 2.11. Helmaritoiminnan aloitusseminaari pidetään 14.11. Ilmoittautumiset SPL Tampereen nuorisopäällikölle 28.10. mennessä.

Toiminta alkaa SPL Tampereen alueella marraskuun lopussa. Löydät tarkemmat tiedot ikäluokittain alta. Tytöissä toimintaa on 2004-2007 -syntyneille. Pojissa toimintaa on 2005- ja 2006 -syntyneille. Pelimuodot ovat C-junioreilla 11v11 ja D-junioreilla 8v8.

Toimintaan kutsutaan lähtökohtaisesti Etelä-Länsi -liigassa ja Alueliigassa pelaavat joukkueet sekä muista joukkueista koottuja yhteisjoukkueita. Myös näiden pelaajien valmentajat kutsutaan tapahtumiin. Aluevalmentajat valitsevat kutsuttavat joukkueet piirin nuorisopäällikön kanssa. Tyttöjen 2004– sekä poikien 2005–ikäluokalle järjestetään valtakunnallinen turnaus kesäkuussa Eerikkilän urheiluopistolla. Turnauksen jälkeen ikäluokat siirtyvät aluevalmennuksen piiriin.

Toiminta on joustavaa. Kutsuttuja joukkueita, YJ-joukkueiden kokoonpanoja, lohkojakoja yms. voidaan muuttaa talven aikana. Tavoitteena on yhdessä seurojen kanssa saada innokkaat ja kyvykkäät pelaajat mukaan toimintaan, huomioida heitä parhaalla mahdollisella tavalla ja pelata tasaisia otteluita.

Kaikki joukkueet ovat ”YJ-joukkueita”. Muiden kuin kutsuttujen seurojen pelaajat osallistuvat yhteistyöseurojensa joukkueissa. Jokainen seuran voi valita, mihin joukkueeseen/seuraan ottaa yhteyttä. SPL Tampereen nuorisopäällikkö auttaa tarvittaessa.

Vuotta vanhempien pelaajien käyttäminen on mahdollista. Periaatteena voi olla esimerkiksi myöhemmin kehittyvän pelaajan kehityksen tukeminen tai joukkueen tason nostaminen mahdollisimman tasaisten/kehittävien pelien tavoittelemisen näkökulmasta. Ota asiasta yhteyttä nuorisopäällikköön.

Vuotta nuorempi pelaaja aina mukaan, jos hän mahtuu pelaavaan kokoonpanoon ja se tukee pelaajan kehittymistä.

Kustannukset

Joukkueen osallistuminen Huuhkaja- ja Helmaripäiviin maksaa noin 150 euroa per tapahtuma (tarkentuu joukkuemäärän mukaan). Hinta sisältää tilat, erotuomarit ja videokuvauksen. Lisäkustannusta tulee lounaista pelaajamäärän mukaan, noin 8,50 e per henkilö.

Pelaajatarkkailu

Joukkueiden nimilistat pelinumeroineen tulee toimittaa aluevalmentajalle sähköisesti ennakkoon. Pojat teemu.eskola(at)palloliitto.fi, tytöt mika.lahtinen(at)ilves.fi. Tapahtumassa tehdään pelaajatarkkailua erityisesti kesäkuussa pelattavaa turnausta silmällä pitäen, sekä pelaajien kehityksen tukemiseksi (yhteinen näkemys joukkuevalmennuksen kanssa pelaajien vahvuuksista ja kehityskohteista).

Poissaolot koulutusta

Jokainen pelaaja anoo itse poissaolon koulusta Wilman tai muun vastaavan järjestelmän kautta. Pelaaja on kutsuttu Palloliiton pelaajakehitystapahtumaan, jota voi käyttää anomuksen perusteena. Voit käyttää tätä lomakepohjaa.

Toiminta ikäluokittain

Tapahtumat ovat Tampereella Pirkkahallissa, ellei toisin mainita.

T15 (2004)

Esitykset joukkueista, YJ-joukkueista ja yksittäisistä pelaajista lohkoon B tehtiin SPL Tampereen nuorisopäällikölle 28.10. mennessä.

Kutsutut joukkueet:
Ilves, HJS, Helmari YJ (YIlves, LeKi-f., FC Nokia, Apassit)

Helmaripäivät
ke 2.1.
ke 6.2.
ke 6.3.
leiripäivät kutsutuille pelaajille
ti 2.4.
to 25.4.
ma 6.5.
ke 22.5.
ke 5.6.
Helmariturnaus 16.-19.6.?

T14 (2005)

Kutsutut joukkueet:
Ilves, HJS, FC Nokia, Helmari YJ (YIlves, LeKi-f., Apassit)

ke 12.12.
ke 9.1.
ke 13.2.
ke 27.3. (SHA-seurat pois tästä päivästä), Säästöpankki areena Hämeenlinna

T13-12 (06-07)

A-lohko: Ilves, HJS, FC Nokia, YIlves/Apassit,
B-lohko: Ilves 07, FC Nokia 07, TPV, UrPS, Loiske/LeKi-f.

ke 28.11.
ke 23.1.
ke 20.2.
ke 13.3. (SHA-seurat pois tästä päivästä)

P14 (05)

Huuhkaja YJ -joukkue valitaan B-lohkon ensimmäisen tapahtuman jälkeen.

Lohko A: Ilves, TPS, Inter, Huuhkaja United
Lohko B: Haka-j., HJS, NoPS, Ilves
Lohko C: TPV, Ilves Pirkkala, YIlves, Huuhkaja United (LeKi-futis ja muista seuroista)

ke 5.12. lohko B
to 10.1. lohko B, Säästöpankki areena Hämeenlinna
ti 15.1. lohko C Jalitsu-halli
ke 16.1. lohko A
ma 18.2. lohko C Jalitsu-halli
ma 4.3. lohko A (Turussa/Porissa)
to 21.3. lohko C Jalitsu-halli
ke 3.4. lohko B
la 4.5. Minihuuhkaja-turnaus Turussa, joukkueet ja pelaajat valitaan keväällä

P13 (06)

Lohko A: Ilves, Ilves, HJS, Haka-j.
Lohko B: FJK, TPV, FC Kangasala, NoPS, TP-49/YIlves/LeKi-futis

Lohkot A ja B samana päivänä
ke 19.12.
ke 30.1.
to 21.2. Säästöpankki areena Hämeenlinna
ke 20.3. (SHA-seurat pois tästä päivästä)

Ohjeita seuralle pelaajien ehdottamiseen

Huuhkaja- ja Helmaritoiminnassa mukana oleva pelaaja on motivoitunut ja tavoitteellinen, hän haluaa edetä pelaajapolulla kohti omaa huippuaan. Myös pelaajan perhe on sitoutunut toimintaan (esim. kuljettaminen päivätapahtumiin, tuki ravinnon ja levon huomioimisessa). Pelaaja on valittu seuran kykykoulutoimintaan tai vastaavaan lisäharjoitteluryhmään ja seura haluaa panostaa hänen kehittymiseensä (järjestää lisäharjoittelumahdollisuuksia ja mahdollistaa riittävien harjoitusmäärien saavuttamisen). Pelaajan perustaidot riittävät taitomerkin suorittamiseen.

Valmennuslinjan nuorten vaiheen harjoittelusta lisää täällä >>

Lisätietoja,

Mikko Tulonen