Taitokilpailut

taitokilpailut 2018

Taidon kehittäminen on keskeinen osa lasten ja nuorten jalkapalloharrastusta.

Seurat, Piirit ja Palloliitto järjestävät taitokilpailuja F8 - C15 ikäluokille. Tytöille ja pojille on taitotapahtumissa omat sarjansa.

Palloliiton Länsi-Suomen piiri haluaa panostaa taitokilpailuihin osana pelaajien kehittymistä taitavaksi jalkapalloilijaksi. Taitokilpailulajit ovat hyvä osa jalkapalloharjoittelua varsinkin kauden päätyttyä siirtymäkaudella kaudelta toiselle. Ja ovathan nämä taitokilpailulajit yhtenä selkeimmin mitattava mittari suomalaisessa jalkapallossa. Esimerkiksi suomalaisen huippujalkapallon valmennus- ja kehityskeskus, Sami Hyypiä – akatemia (SHA), käyttää ja testaa pelaajien taitotasoa ja sen kehittymistä juuri taitokilpailulajeilla.

Länsi-Suomen Piirin taitokilpailut järjestetään lauantaina 3.11.2018 Turussa Impivaaran jalkapallohallissa alkaen klo 10, ja näihin kilpailuihin saa osallistumisoikeuden suorittamalla seuran järjestämissä taitokilpailuissa kulta tai hopea merkkisuoritukseen oikeuttavan ajan. Piirin tehtävänä on järjestää seurojen kisojen parhaille pelaajille mahdollisuus kilpailla paremmuudesta yhdessä piirin parhaiden kanssa.

Seurojen taitokilpailujen (KALENTERI ALLA), jotka toimivat myös karsintoina piirin kilpailuihin, tarkoituksena on nostaa taitokisakulttuurin arvoa piirissä, seuroissa, joukkueissa, valmentajissa ja pelaajissa. Ajatuksena on, että joukkueissa/seurassa harjoitellaan taitokilpailulajeja ja seura järjestää seuran taitokilpailut, joissa harjoitellaan kilpailemista. Piiri ilmoittaa seurojen taitokilpailujen ajankohdat ja yhteyshenkilön nettisivuilla, ja toivoo seuroilta avointa suhtautumista siihen, että muiden seurojen pelaajia voisi osallistua seuran järjestämiin taitokilpailuihin. Myös useamman seuran yhdessä järjestämät taitokilpailut on suositeltavia. Pelaaja saa osallistua useampiin seurojen järjestämiin taitokilpailutapahtumiin saavuttaakseen merkkisuorituksen ja saavuttaakseen paikan piirin kilpailuissa.
Seurojen järjestämissä kilpailuissa on suositeltavaa käyttää TASOn tulospalvelua. Seuratunnukset TASOon saat piiristä jarno.haanpaa@palloliitto.fi tai sami.kattelus@palloliitto.fi.

Valtakunnalliset taitokilpailut järjestetään Imatralla 1.12.2018. Lisätietoja Imatran kisoista lähempänä.
Valtakunnallisiin kilpailuihin saa osallistumisoikeuden piirin taitokilpailujen voittajat Ikäryhmistä E10, E11, D12, D13, C14, C15 (tytöt ja pojat)  ja kaikki kultamerkin suorittaneet.
(Ikäluokat F8 ja F9 kilpailevat ainoastaan piiritasolla eli ko. ikäluokat ei osallistu valtakunnallisiin taitokilpailuihin)

TAITOKILPAILUSÄÄNNÖT 2018

Lisätietoa taitokilpailuista piirin nuorisopäällikkö Jarno Haanpäältä, jarno.haanpaa@palloliitto.fi

länsi-suomen piirin taitokilpailuja vuonna 2018