Fortum Tutor

Fortum Tutor seura- ja tutorhaun kriteerit 2017

11.5.2017 klo 9.10
Fortum Tutor -ohjelma tukee suomalaisen jalkapallon strategian ydintä, jonka keskiössä on pelaajan menestyksekäs kehittäminen seuraympäristössä sekä osaavien että koulutettujen lasten ja nuorten valmentajien määrän kasvu. Fortum Tutor -toiminta on lasten vaiheen seuravalmennukseen suunnattu kehityshanke, jonka tavoitteena on sekä vahvistaa seurojen lasten vaiheen valmennuksen laatua että tukea alemman tason (ns. Grassroots D ja E -tasot) valmentajakoulutusta.

Seura:

Tutor-ohjelmaan voi hakea yksi tai useampi seura yhdessä. Vastuuseuran on oltava Palloliiton jalkapalloseurojen laatujärjestelmällä vähintään tasolla kaksi.

Seura saa tutorin korvaukseen taloudellista tukea. Lisäksi Palloliitto varustaa ja kouluttaa tutorin sekä tukee mm. alueellisen koulutuspäällikön avulla tutorin ja seuran kehittymistä.

Seura vastaa itse tutorin työnantajakuluista ja mahdollisista matkakuluista.

Tutor-tasot:
(Tukisumma per vuosi)

a) 200 tunnin tutor, 4000€ tuki, vastuuseura sekä yhteistyöseura, yhteensä yli 400 pelaajaa (max. 16 tutoria)
b) 350 tunnin tutor, 7000€ tuki, vastuuseura ja vähintään kaksi yhteistyöseuraa, yhteensä yli 1 000 pelaajaa (max. 12 tutoria)
c) 500 tunnin tutor, 10 000€ tuki, vastuuseura ja vähintään kolme yhteistyöseuraa, yhteensä yli 1 500 pelaajaa (max. 8 tutoria)

Palloliitto voi hakuvaiheen jälkeen harkinnanvaraisesti muuttaa tuntimääriä/seura ja tutor.
 500 tunnin tutor voi olla seurassa työskentelevä henkilö, jonka työnkuvassa Fortum Tutorin tehtävä on selkeä ja merkittävä osa. Muut tutorit eivät voi olla seuran päätoimisia henkilöitä.
 Tutor-seura voi saada myös talenttivalmennustukea.

Fortum Tutor: Tutorilla on vahva jalkapallotausta ja halu kehittää lasten jalkapallovalmennusta. Työssä tarvitaan hyviä sosiaalisia taitoja. Ammattitaito lasten valmentajana, pelaajatausta ja mahdollinen kouluttajakokemus katsotaan valinnassa eduksi. Koulutustasosuosituksena on NuVK / C+ -tutkinto, voimassa oleva UEFA B -lisenssi ja muu soveltuva koulutus (esim. opettaja, liikunta-alan ammattilainen tai muu vastaava koulutus).

Tutorin rooli on merkittävä Palloliiton alkuvaiheen valmentajakoulutuksessa (E ja D-taso), joten kyky ja halu toimia kouluttajan roolissa ovat tärkeitä. Tutorin tulee sitoutua koulutuksiin kaksi kertaa vuodessa.

Tutor-kausi alkaa 1.9.2017 ja kestää lähtökohtaisesti 31.12.2019 asti.

Haku on päättynyt. Hakijaseura vastaa hakemuksen jättämisestä liittoon hakuaikana. Emme voi huomioida myöhässä lähetettyjä hakemuksia.

Lisätietoja:
Hannu Tihinen, pelaajakehityspäällikkö, 050 309 9345, hannu.tihinen(a)palloliitto.fi
Henri Alho, kehityspäällikkö, 040 840 6977, henri.alho(a)palloliitto.fi

Fortum Tutor nettisivut pelaajille, valmentajille ja vanhemmille

Valmennusvinkkejä, mallitreenejä, kausisuunnitelmia ja paljon muuta apuvälineitä valmentajille.