Liiga Pohjoinen (ent. Puolen Suomen liiga)

Palloliiton viisi (5) piiriä: Itä-Suomi, Keski-Pohjanmaa, Keski-Suomi, Pohjois-Suomi ja Vaasa pilotoivat kaudella 2013 uuden alueellisen kilpailun - PUOLEN SUOMEN LIIGAN (PSL) piirien parhaille 00-ikäluokan poikajoukkueille tukeakseen ikäluokan pelaajakehitystä.

Kaudella 2014 Kaakkois-Suomen piiri tuli mukaan uutena piirinä Puolen Suomen Liigaan, mutta jäi pois kilpailusta kaudelle 2017.

Suomen Palloliiton organisaatiouudistuksen myötä piirit sekä keskusorganisaatio yhdistyvät yhdeksi valtakunnalliseksi organisaatioksi ja piirien toiminta nykymuodossaan päättyy 31.12.2019. Puolen Suomen Liigassa mukana olleet piirit yhdistyvät piirien tilalle muodostettuihin alueisiin 1.1.2020 alkaen seuraavasti: Pohjoinen alue (Pohjois-Suomi), Itäinen alue (Itä-Suomi, Kaakkois-Suomi, Keski-Suomi) ja Läntinen Alue (Keski-Pohjanmaa, Vaasa). Kilpailua hallinnoivat yhdessä edellä mainitut alueet ja kilpailun nimi tulee muuttumaan samalla Liiga Pohjoiseksi.

Kilpailu on tarkoitettu piirien parhaille, ympärivuotisesti ja tavoitteellisesti harjoitteleville joukkueille, joilla on riittävän laaja pelaajarinki kauden läpiviemiseen.

ILMOITTAUTUMINEN KAUDEN 2020 LIIGAAN (avataan viikolla 45)

Sarjapaikan vahvistaminen ja karsintaan ilmoittautuminen tulee tehdä 30.11.2019 mennessä TASO-järjestelmän kautta seuran pääkäyttäjän toimesta. Myös mahdollinen sarjasta poisjäänti tulee ilmoittaa 30.11.2019 mennessä

Kaudella 2020 pelataan seuraavissa ikäluokissa (oman ikäluokan infoon pääsee samalta riviltä):

P15-POJAT (-05) >>>
P14-POJAT (-06) >>>