Futsalkausi 2019-2020

Futsalkauden 2019 – 2020 ilmoittautuminen on käynnistetty Palloliiton Itäisellä alueella (Itä-, Keski- ja Kaakkois-Suomen piirit).

Kilpailu, johon ilmoittaudutaan on ”Itä Futsal 2019-2020”

Iso muutos on futsalissakin sarjojen nimien muuttuminen yhtenäisiksi koko Suomessa. Ylimmät sarjat ovat jatkossa aina ”liigoja” ja ikäluokkien korkeimmat alue-/piirisarjat ovat jatkossa ”Ykkösiä” jne.

Itäisen alueen tulevan futsalkauden samoihin sarjoihin ilmoittautuvat alkuvaiheessa kaikki nykyisten Keski-Suomen, Itä-Suomen ja Kaakkois-Suomen piirien joukkueet ja ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen joukkueet poimitaan pääsääntöisesti erillisiin lohkoihin, jotka pelataan edelleenkin ”vanhojen” piirirajojen mukaisesti (pl. Miesten Kakkonen).Kaakkois-Suomen piiristä Seurojen Palloliitossa eteläiselle alueelle siirtyvien Kymenlaakson ja Heinola seudun joukkueet ilmoittautuvat tulevalle kaudelle vielä ensisijaisesti Itäisen alueen sarjoihin, mutta heidän on mahdollista hakea otteluita myös etelästä – erityisesti jos Itäisellä alueella ei näyttäisi toteutuvan heille sopivaa sarjaa.

Ilmoittautumiset futsalsarjoihin tehdään edelleen seurojen Taso-pääkäyttäjien kautta – yksittäiset joukkueet ilmoittavat kiinnostuksestaan lähteä mukaan futsalsarjaan oman seuransa yhteyshenkilölle, joka hoitaa varsinaisen ilmoittautumisen. Olkaa tarkkoja viimeisten ilmoittautumispäivämäärien kanssa ja hoitakaa ilmoittautuminen hyvissä ajoin.

Ilmoittautumisvaiheessa ei kannata miettiä sitä, tuleeko sarjaan riittävä määrä joukkueita vai ei. Sarjojen mahdolliset yhdistämiset ym. varmistetaan sitten ilmoittautumisen päätyttyä sellaisilta joukkueilta, joita joudutaan mahdollisesti siirtämään toiseen sarjaan tai sarja joudutaan yhdistämään.

Varmistakaa omassa seurassanne, että tieto ilmoittautumisen avautumisesta saavuttaa kaikki futsalista kiinnostuneet joukkueet!

HUOM! Junioreiden sarjojen nimet ja sulkuihin merkitty syntymävuosi, jota sarja koskee eli sarjan nimi tarkoittaa ikävuotta, ei syntymävuotta:
­ - FP17 Futsal Ykkönen (-03,-04)
­ - FP15 Futsal Ykkönen (-05,-06)
­ - FP13 Futsal Ykkönen (-07)
­ - FP12 Futsal Ykkönen (-08)
­ - FP11 Futsal Ykkönen (-09)
 - FP10 Futsal (-10)
­ - FP9   Futsal (-11,-12)
­ - FT18 Futsal Ykkönen(-02,-03,-04)
­ - FT15 Futsal Ykkönen (-05,-06)
­ - FT13 Futsal Ykkönen (-07,-08)
­ - FT11 Futsal (-09,-10)
­ - FT9   Futsal (-11,-12)

Osallistumismakstu 2019 - 2020
- Futsal Kakkonen = 260 euroa
- Futsal muut aikuiset = 210 euroa
- Futsal FP20-FP9 ja FT18-FT9 = 135 euroa
- Futsal FP8-FP7 ja FT8-FT7 = 110 euroa

Käytettävät pallot:
- 9 v ja nuoremmat  = Futsalpallo 2, paino max 340 gr, ympärysmitta max 54 cm
- 10-13v. = Futsalpallo 3, paino 350-390 gr, ympärysmitta 55-60 cm
- Muut nuorten ikäluokat = Futsalpallo 4, paino max 400-440 gr, ympärysmitta 62-64 cm
- Aikuiset = Futsalpallo 4, paino max 400-440 gr, ympärysmitta 62-64 cm
Huom! futsalpallojen kokoluokitus 2, 3, 4 ei ole kaikilla valmistajilla käytössä.