Turnauskäytäntö

TURNAUSKÄYTÄNTÖ KAAKKOIS-SUOMEN PIIRIN ALUEELLA KILPAILUKAUDELLA 2019

Turnaukseksi luetaan tapahtuma, jossa pelaa neljä (4) tai sitä useampi joukkue vähintään kahdesta eri seurasta.Piiri suosittelee, että kaikissa turnauksissa huomioidaan Palloliiton turnaustyökalu oikeiden tasoluokitusten ja kehittävien otteluiden toteutumiseksi.

Piiri haluaa että liiton ja piirin viralliset ottelut pelataan parhaissa mahdollisissa olosuhteissa ja että otteluohjelmat pystytään laatimaan järkevällä ja pelaajakehitystä tukevalla rytmillä. Kaikessa kilpailutoiminnassa tulee myös huomioida erotuomareiden määrä ja käytettävyys.

Tämän vuoksi piiri on pakotettu rajoittamaan turnauslupien myöntämistä seurojen järjestämille turnauksille.

Piiri ei tule kaudella 2019 myöntämään turnauslupaa seuraavina ajankohtina järjestettäville turnauksille:

KEVÄT:
lauantai-sunnuntai 27. – 28.4.
lauantai-sunnuntai 4. – 5.5.
lauantai-sunnuntai 11. – 12.5.

SYKSY:
lauantai-sunnuntai 17. – 18.8.
lauantai-sunnuntai 24. – 25.8.
lauantai-sunnuntai 31.8. – 1.9.
lauantai-sunnuntai 7. – 8.9.
lauantai-sunnuntai 14. – 15.9.

Edellä olevat rajoitteet eivät koske turnausta, jossa…
pelaa vain 11 v. tai sitä nuoremmat pelaajat ja jossa
käytetään kenttää, jota ei virallisissa otteluissa pääsääntöisesti käytetä tai kentälle ei ko. ajankohtana
ole tarvetta virallisissa otteluissa ja jossa
käytetään seuran omia Pelin Ohjaajia tms. (ei virallisia erotuomareita)

Muut virallisen kilpailukauden aikana haettavat turnausluvat tullaan hyväksymään, jos yleiset turnauskriteerit muutoin täyttyvät. Ilman piirin lupaa pelatun turnauksen järjestäminen viedään piirin kurinpitovaliokunnan käsittelyyn. Turnauslupien käsittelystä peritään piirihallituksen kulloisellakin kaudella päättämä käsittelymaksu.

Turnauksia ei kuitenkaan ”automaattisesti” huomioida ko. alueen joukkueiden ja/tai ikäluokkien otteluasettelussa, vaan joukkueille tullaan järjestettävistä turnauksista huolimatta asettelemaan ottelut piirin oman suunnittelukalenterin mukaisesti.

Joukkue on aina itse velvollinen ilmoittamaan mahdolliset turnauksista johtuvat esteensä tai tarvittaessa siirtämään turnausajankohtiin asetellut ottelut piirin ohjeiden mukaisesti.

Palloliiton Kilpailumääräysten mukaisesti viralliset ottelut ovat aina etusijalla kenttä-/pelivuoroja jaettaessa ja niille on aina löydyttävä kenttä ja alkamisaika liiton ja piirin määräysten mukaisesti.
Mikäli liiton tai piirin ottelu osuu päällekkäin jonkun turnauksen kanssa, on turnausotteluiden aina väistyttävä virallisen ottelun tieltä.