Alueellinen sarjatoiminta

KOLMONEN
FC Blackbird, Huima, JIlves, JJK-Villiketut, JPS, Kings SC, KuKi, LehPa, PAVE, SC Riverball, ToU, Warkaus JK (12)
- Itä-Suomen ja Keski-Suomen yhteinen kilpailu
- kaksikertainen sarja
- sarjan voittaja saa nousuoikeuden kauden 2020 Kakkoseen.  Nousupakkoa ei ole.  Mikäli voittaja ei halua nousta, nousupaikka tarjotaan toiseksi sijoittuneelle.  Jos sarjan kahdesta parhaasta ei kumpikaan omaa nousuhalukkuutta, sarjapaikka siirtyy liiton täydennysmenettelyyn
- sarjasta putoavien joukkueiden määrä ratkaistaan vasta pelikauden jälkeen, koska niiden määrään vaikuttavat niin Kakkoseen nousija kuin mahdollisesti Kakkosesta putoavat joukkueet sekä Nelosesta nousuhalukkuuden omaavat joukkueet.

P17-POJAT
Kakkonen
kevätkierros
FC LaPa, Huima, JIPPO-j/Akatemia, JJK/2, KuPS/2, MiKi, PeKa, PK-37, ToU, WJK (10)
- Pelataan keväällä kymmenen (10) joukkueen sarjana sekä syksyllä on tavoitteena myös kymmenen (10) joukkueen sarja niin, että sekä kevät- että syyskierroksen kaksi parasta joukkuetta nousevat B-poikien Ykköseen. Putoajien lopullinen määrä päätetään molemmilla kierroksilla myöhemmin, koska siihen vaikuttavat Ykkösen putoajat ja Kakkoseen nousijat.
- Sarjassa ei hyväksytä kaksoisedustuksia - liiton kilpailumääräysten mukainen yli-ikäisyyssääntö on voimassa
- Seitsemän pelaajan vaihto-oikeus
Sarjapaikan vahvistus viimeistään 16.11.
-> KaDy luopui sarjapaikasta - tilalle FC LaPa
-> Huima luopui sarjapaikasta - tilalle

Kolmonen
kevätkierros

- Pelataan ilmoittautumisten perusteella kahdessa (2) alueellisessa lohkossa erilliset kevät- ja syyskierrokset. Kaakkois-Suomella on oma lohko ja Itä- ja Keski-Suomella vastaavasti yhteinen lohko. Sekä kevät- että syyskierroksen jälkeen kaksi joukkuetta nousevat Kakkoseen ottelupareista, joissa lohkovoittajat kohtaavat kotikentällään toisen lohkon 2. sijoittuneet yksittäisissä karsintaotteluissa.
- Sarjassa on voimassa seitsemän (7) pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.

P15-POJAT
Itäinen aluesarja
- Itä-Suomen, Kaakkois-Suomen ja Keski-Suomen piirien yhteinen kilpailu niin kevät- kuin syyskaudella.
- Pelataan pääasiassa turnausmuotoisena
- Kilpailussa hyväksytään myös kaksoisedustukset
- Kilpailusääntöjen 14 §:n päivämäärät 31.05. ja 02.09. eivät ole voimassa

NAISET
Kolmonen

- Naisten Kolmonen pelataan pääasiassa Itä-Suomen ja Keski-Suomen piirien yhteisenä kilpailuna, mikäli sarjaan ilmoittautuu joukkueita - Mikäli Itä-Suomen ja Keski-Suomen piirien kilpailu ei toteudu, voivat joukkueet osallistua muiden piirien sarjoihin.  Näistä sarjoista ratkeaa myös Kakkosen jatkokarsintaan selviävä joukkue
- Sarjassa on seitsemän pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.
- Sarjassa sallitaan piirin myöntämät kaksoisedustukset - tällainen joukkue ei voi kuitenkaan osallistua Naisten Kakkosen karsintaan.
- Mikäli sarjaan ei osallistu riittävää määrää joukkueita, sarja voidaan yhdistää B-tyttöjen kanssa yhteiseksi alueelliseksi sarjaksi.

T18-TYTÖT
Kakkonen

- Pelataan ilmoittautumisten perusteella yhdessä alueellisessa lohkossa erilliset kevät- ja syyskierrokset.
- Sarjassa sallitaan piirin myöntämät kaksoisedustukset eikä kilpailusääntöjen 14 §:n päivämäärät 31.05. ja 02.09. eivät ole voimassa - tällainen joukkue ei voi kuitenkaan osallistua B-tyttöjen Ykkösen karsintaan
- Sarjassa on voimassa liiton kilpailumääräysten mukainen yli-ikäisyyssääntö
- Sarjassa on voimassa seitsemän pelaajan edestakainen vaihto-oikeus.
- Sekä kevät- ja syyskierroksella lasketaan Ykkösen karsintaan osallistuvien joukkueiden keskinäisistä otteluista erillinen sarjataulukko, jonka voittaja nousee B-tyttöjen Ykköseen - ei nousupakkoa
- Mikäli sarjaan ei osallistu riittävää määrää joukkueita, sarja voidaan yhdistää naisten kanssa yhteiseksi alueelliseksi sarjaksi.

T15-TYTÖT
Itäinen aluesarja