Helsingin piirin esittely

Suomen Palloliiton Helsingin piiri ry on perustettu 9.1.1924 ja on Palloliiton 11 piiristä vanhin. Vaasan piiri perustettiin kuusi päivää myöhemmin ja Turun piiri (nyk. Länsi-Suomen piiri) 5.5.1924.

Vuodesta 1970 lähtien piiri on käsittänyt vain Helsingin kaupungin, kun piiriä ympäröineet 13 kuntaa muodostivat uuden Keski-Uudenmaan piirin (nyk. Uudenmaan piiri).

Piiriin kuuluu 123 jäsenseuraa (31.12.2017). Rekisteröityjä pelaajia piirin seuroissa oli vuoden 2017 lopussa 19 768.

Piirin toiminta-ajatuksen mukaisesti kaikilla tulee olla mahdollisuus harrastaa jalkapalloa omalla tasollaan ja erilaisissa rooleissa. Piirin toiminnassa sen halutaan näkyvän siten, että jäsenistölle tarjotaan kysyntä- ja tarvelähtöisesti jalkapalloilun kilpailu- ja harrastustoimintaan liittyviä palveluja sekä toimitaan jäsenistön edunvalvojana.

Piirin arvot ovat osaaminen, oikeudenmukaisuus ja avoimuus. Toiminta perustuu tarpeiden tuntemukseen, nopeaan reagointikykyyn, palveluhenkisyyteen ja vahvaan osaamiseen sekä toimintojen jatkuvaan kehittämiseen.

Piirin yhteystiedot.