Futsalvalmentajakoulutus

Lasten futsalvalmentajakoulutus on osa Palloliiton jalkapallovalmentajapolkua (E- ja D-taso), koska samoja asioita opetetaan samoilla tavoitteilla sekä jalkapallossa että futsalissa. Haluamme alykkäitä, taitavia ja luovia palloilijoita. C-tason futsalvalmentajakoulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet futsaljoukkueiden ja erityisesti nuorten futsalpelaajien valmentamiseen ja johtamiseen. C-kurssin hyväksytty suorittaminen antaa myös valmiudet hakeutua SPL:n valtakunnallisesti järjestämään UEFA Futsal B -valmentajakoulutukseen, jonka läpikäymistä SPL tullee lähivuosina edellyttämään kaikilta liiton sarjoissa kilpailevien joukkueiden valmentajilta (ks. kuva).

C-TASON FUTSALVALMENTAJAKURSSI (30 h)

Antaa valmiudet futsalpelaajien ja -joukkueiden valmentamiseen ja johtamiseen. Lajisisällöllisesti kurssi painottuu futsalpelaajien henkilökohtaisten teknisten ja taktisten taitojen sekä 2-3 pelaajan yhteistyötaitojen kehittämiseen. Lisäksi kurssilla perehdytään futsaljoukkueen hyökkäys- ja puolustuspelaamisen, mukaan lukien erikoistilannepelaamisen, perusteisiin. Kurssilaiselta edellytetään etätehtävien ja valmennusosaamista arvioivan näyttökokeen suorittamista kurssin läpäisemiseksi. Kurssin hyväksytty suorittaminen antaa myös valmiudet hakeutua SPL:n valtakunnallisesti järjestämään UEFA Futsal B -valmentajakoulutukseen.

Kurssille voidaan ottaa enintään 20 henkilöä ja sen minimiosallistujamäärä on 10 henkilöä. Kurssille valittavien riittävien esitietojen varmistamiseksi valmentajalla tulee olla D-tason valmentajakoulutus suoritettuna. Jos kurssi on kesken, tai juuri alkamassa, niin seurasta kannattaa olla yhteydessä piirin valmennuskoulutuspäällikköön. Mikäli hakijoita on enemmän kuin 20, kurssille hyväksyttävät henkilöt valitsee piiri.

Kurssi järjestetään yhdessä Tampereen piirin kanssa ja teemme oman kurssin jos osallistujia on paljon.

Talvi 2017-18

la-su 4.-5.11.2017
ma 11.12.2017
ke 17.1.2018
Lisäksi on yksi tutorointi ja loppunäyttö valmentajan omassa ympäristössä.

Kurssin hinta

Tutoroinneista (2 kpl) laskutetaan 100 euroa per kerta. Lisäksi ruokailut / kahvi&sämpylä maksut jaksoilta.

Ilmoittaudu 28.10. mennessä täältä >> .

Lisätietoja Länsi-Suomen piirin valmennuskoulutuspäällikkö Ari Kerviseltä 044 283 7584 ari.kervinen@palloliitto.fi tai nuorisopäällikkö Jarno Haanpäältä 050 355 7960 jarno.haanpaa@palloliitto.fi .