Puolustuspeli

Toimiva puolustuspelaaminen kertoo useiden pelaajien yhteistyön onnistumisesta. Mitä nopeammin saamme pallon takaisin menetyksen jälkeen ja mitä tiiviimpänä ja kauempana omasta maalista joukkue pysyy, sitä todennäköisempää on ottelujen voittaminen. Joukkueen alimmaisten ja ylimmäisten pelaajien etäisyyden ollessa toisistaan 25-30 metriä vastustajan pelaaminen linjojen väliin on hankalampaa.

Puolustuspelin avainasioita
  • Puolustamisen pääajatuksena on saada pallo, jotta voimme hyökätä - ei ainoastaan estää vastustajan maalinteko
  • Puolustamisessa korostuu halu saada pallo takaisin omalle joukkueelle heti menetyksen jälkeen
  • Aktiivinen puolustaminen eteenpäin kohti palloa