Futis-sovellus

"Futis 1.0" on jalkapallon ja futsalin rekisteröityjen pelaajien mobiilisovellus, josta löytyy voimassa oleva pelipassi sekä pelipassilaisten kuukauden edut ja uutiset.  Sovelluksessa julkaistaan säännöllisesti uusia ominaisuuksia. Pelipassiin voi nyt lisätä mm. oman kuvan ja jakaa sen ystävilleen.  "Futis 1.0" on Suomen Palloliiton virallinen mobiilisovellus.

Huom. Futis 1.0 on Palloliiton virallinen  ja kaikille avoin sovellus. Sovelluskaupassa näkyvä Futis 2.0 on kehitteillä oleva versio ja käytössä toistaiseksi vain pilottiryhmällä.

Pelipassi 2017 Futis-mobiilisovelluksessa

Ostettuasi pelipassin saat sen näkyviin mobiililaitteessasi Futis-sovelluksessa. Futis-sovelluksen voit ladata oman älylaitteesi sovelluskaupastasi.

• Jos sinulla on jo käytössäsi Futis-sovellus: Pelipassi vuodelle 2017 päivittyy automaattisesti Futis-sovellukseesi.
  • Jos sinulla ei ollut pelipassia kaudella 2016:
    Uusi pelipassipelaaja tulee saamaan sovelluksen henkilökohtaiset kirjautumistunnukset automaattisesti Pelipaikka-rekisteriin syötettyyn sähköpostiosoitteeseensa.

• Jos sinulla oli pelipassi myös kaudella 2016, mutta sinulla ei ole vielä Futis-sovellusta:
    Lataa Futis-sovellus oman mobiililaitteesi sovelluskaupasta. Kirjautumistunnuksista lisätietoa alla.

Kirjautumistunnukset Futis-mobiilisovellukseen

Käyttäjätunnus:
Mobiilisovelluksen käyttäjätunnus on PalloID-tunnuksesi. Mikäli et tiedä tunnustasi, voit tiedustella sitä seurastasi. PalloID-tunnuksesi löydät myös pelipassilaisten sähköisistä kuukausikirjeistä.
(Mikäli et saa sähköpostiisi pelipassilaisten kuukausikirjeitä, tarkoittaa se, että Pelipaikka-jäsenrekisterissä oleva henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi on väärä. Katso alta ohjeet sähköpostin päivittämiseksi.)

Salasana:
Salasanan voit tilata sovelluksen kirjautumissivulta "Tilaa salasana" -toiminnon avulla. Tilaamisen jälkeen saat salasanan sähköpostitse.

Huom! Mikäli et saa tilaamaasi uutta salasanaa tai pelipassilaisten kuukausikirjeitä sähköpostiisi, tarkoittaa se, että Pelipaikka-jäsenrekisterissä oleva henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi on väärä. Ota yhteys seuraasi ja pyydä heitä päivittämään sähköpostiosoitteesi Pelipaikka-jäsenrekisteriin. Huomiothan, että muutokset päivittyvät jäsenrekisteristä Futis-sovellukseen viiveellä (päivitykset tapahtuvat kaksi kertaa päivässä).

Usein kysytyt kysymykset

Miksi pelipassi toimitetaan nykyään digitaalisesti?
Digitaalinen passi on helppo pitää tallessa ja mukana. Digitalisoituminen säästää sekä talodellisia resursseja että luontoa.

Mistä saan tunnukset sovellukseen?
Tunnukset on lähetetty Pelipaikassa olevaan sähköpostiosoitteeseesi. Sovelluksen käyttäjätunnus on sama kuin PalloID-tunnuksesi.

En ole saanut tunnuksia:
Tarkasta roskapostikansiosi siltä varalta, että tunnukset sisältävä viesti olisi mennyt sinne. Tunnukset on lähetetty osoitteesta noreply@palloliitto.fi.
Tunnukset saadaksesi sinun täytyy olla jalkapallon tai futsalin rekisteröitynyt pelaaja, jolla on maksettu, voimassa oleva pelipassi. Tunnukset Futis-mobiilisovellukseen ovat lähteneet Pelipaikka-pelaajarekisterissä olevaan pelipassipelaajan sähköpostiosoitteeseen. Varmista omilta sivuiltasi Pelipaikasta (tai pyydä seuraasi tarkastamaan), että Pelipaikka-järjestelmässä oleva henkilökohtainen sähköpostiosoitteesi on oikein. Tarvittaessa sähköpostiosoitteen voi päivittää Pelipaikkaan seura (seurakäyttäjätunnuksilla) tai pelaaja/vanhempi itse luomalla järjestelmään oman käyttäjätilin. Pelipaikan ohje>>

Jos sähköpostiosoitteesi Pelipaikassa on oikein, niin voit tilata itsellesi uuden salasanan "Tilaa salasana" -toiminnolla, sovelluksen kirjautumissivulla. Tilataksesi uuden salasanan sinun pitää tietää käyttäjätunnuksesi, joka on sama kuin PalloID:si.

En muista PalloID-tunnustani?
Löydät PalloID:si edellisen kauden pelipassistasi tai voit kysyä tietoa omasta seurastasi. Ota tarvittaessa yhteys Palloliiton tukipalveluun. Yhteystiedot sivun alareunassa.

Miten sovellus asennetaan?
Asentaaksesi mobiilisovelluksia sinulla tulee olla tunnukset oman älylaitteesi sovelluskauppaan (Android Play Store / Apple App Store / Windows Store). Kirjauduttuasi sovelluskauppaan, löydät Futis–sovelluksen kirjoittamalla sanan ”Futis” kaupan hakukenttään.

Minulla ei ole älylaitetta, miten voin saada Pelipassini?
Pelipassin voi ladata älypuhelimeen tai esimerkiksi tablettiin. Lasten passin voi myös ladata vanhempien laitteisiin. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta ladata Pelipassia älylaitteeseen, voit halutessasi tilata pelipassitodistuksen sähköpostiisi.

Sovellus ei hyväksy kirjautumistunnuksiani:
Varmista, että näppäilet tunnuksesi varmasti oikein. Huomioithan isot ja pienet kirjaimet sekä numerot.

Sovelluksen asentaminen ei onnistu:
Tarkasta, että internet-yhteys on päällä ja toimii mobiililaitteessasi.

Sovelluskauppaan (Android Play Store / Apple App Store / Windows Store) kirjautuminen ei onnistu:
Sovelluksen lataamiseksi tarvitset henkilökohtaiset tunnukset sovelluskauppaan. Jos et muista tunnusta tai salasanaan niin tilaa sovelluskaupastasi uudet tiedot. Huomiothan, että Pelipassi –sähköpostiviestissä saamillasi salasanoilla kirjaudutaan sisään vasta Futis-sovelluksen ”sisällä”, eli nämä tunnukset eivät ole sovelluskauppasi tunnukset.

En muista salasanaani:
Uuden salasanan Futis-appiin voit tilata sovelluksessa kirjautumissivulta, kohdasta ”tilaa salasana”. Saat ohjeet salasanan vaihtoon Pelipaikka –järjestelmässä olevaan sähköpostiosoitteeseesi.

Miten saan useamman (esim. lasten) Pelipassin näkymään yhtä aikaa Futis-sovelluksessa?
Kirjatumistunnukset ovat henkilökohtaiset, joten vain yksi pelipassi voi näkyä sovelluksessa kerrallaan. Saadaksesi sovellukseen esiin toisen pelipassin sinun täytyy kirjautua ulos ja sen jälkeen uudelleen sisään toisilla käyttäjätunnuksilla.

Tukipyynnöt:
tuki@palloliitto.fi