Ryhdy erotuomariksi

Haluatko itsellesi kiinnostavan ja haastavan harrastuksen? Ryhdy erotuomariksi!

Erotuomariharrastus tarjoaa poikkeuksellisen näköalapaikan maailman suosituimman urheilun maailmaan. Se voi olla juuri se mielekäs harrastus, joka tarjoaa tilaisuuden olla mukana vauhdikkaassa ja kiehtovassa ympäristössä.

Jalkapallon parissa on runsaasti eri rooleja. Hyvä erotuomari on sosiaalisesti taitava ja omaa johtamistaitoja. Erotuomarina toimiminen sopii erinomaisesti sekä NAISILLE että MIEHILLE!

Erotuomarin ura alkaa peruskurssilla. Peruskurssiin kuuluu opetusta luentojen muodossa ja kenttäkoulutusta. Teoriajaksolla opetellaan jalkapallosääntöjä ja perehdytään niiden tulkintoihin. Lisäksi pohditaan tuomarin merkitystä, tehtäviä ja toimintaa kentällä laajemminkin.

Kenttäkoulutuksessa opetellaan sekä erotuomarina että avustavana erotuomarina toimimista oikeassa toimintaympäristössä. Lisäksi opetellaan erotuomarin ja avustavan erotuomarin merkkejä sekä harjoitellaan liikkumista kentällä.

Jalkapalloerotuomaritoiminta voi olla tavoitteellista urheilua, tapa viettää aikaa rakkaan lajin parissa tai keino huolehtia omasta fyysisestä kunnosta.

Suomen Palloliiton piirit järjestävät kukin omalla alueellaan erotuomareiden peruskursseja, joissa opetetaan uusille erotuomareille jalkapallosääntöjä ja niiden soveltamista peleissä. Keväällä 2013 järjestettävien peruskurssien ajankohdat löytyvät alta kunkin piirin kohdalta. Lisää tietoa erotuomareiden peruskurssista saa oman piirin kotisivuilta sekä erotuomarivastaavalta. RYHDY EROTUOMARIKSI!

Helsingin piiri

Lisätietoa osoitteesta: http://www.palloliitto.fi/helsinki/koulutus/erotuomarikoulutus/peruskoulutus

Itä-Suomen piiri

Lisätietoa osoitteesta: http://www.palloliitto.fi/ita-suomi/koulutus/erotuomarikoulutus/peruskoulutus