Kaakkois-Suomi

- Erotuomarin jatkokoulutus >>
- Piirin tasokoulutukset >>

PELINOHJAAJA-KOULUTUS

Pelin Ohjaaja - toiminta on ensiaskel erotuomarin uralla. Pelin Ohjaajat toimivat aivan nuorempien ikäluokkien otteluissa oikeuden jakajina oman seuransa nimissä.

Piiri järjestää halukkaille seuroille/joukkueille tai muille ryhmille Pelin Ohjaaja-koulutusta kysynnän mukaan.

Kaikki Pelaa -ohjelmaan kuuluvaa Pelin Ohjaaja-koulutusta järjestetään 13-16-vuotiaille junioripelaajille sekä lasten ja nuorten ohjaustoimintaa aloittaville henkilöille. Kurssin kesto on noin kole tuntia. Koulutus valmistaa toimimaan Pelin Ohjaajana alle 10-vuotiaiden lasten otteluissa. Samalla kurssi tuo osallistujat lähemmäs erotuomaritoimintaa kouluttamalla jalkapallosääntöjä ja käytännön toimintaa oikeudenjakajan roolissa. Moni jatkaakin seuraavana vuonna erotuomarin peruskurssille. Pelinohjaajana olet aitiopaikalla katsomassa kun tulevaisuuden futaajat ottavat ensikosketuksiaan ja ohjaamassa lapsia uuden harrastuksensa alussa.

Koulutus toteutetaan yhden arki-illan aikana. Piiri vastaa kouluttajasta ja hänen kustannuksistaan sekä materiaaleista ja seura/koulutettava ryhmä itse tiloista ja mahdollisista tarjoiluista.

Lisätiedot ja kouluttajavaraukset:
- sähköpostitse: erotuomarit.kaakkois-suomi(a)palloliitto.fi
- koulutusvaraukset on tehtävä vähintään 14 vrk ennen suunniteltua ajankohtaa.

EROTUOMARIN PERUSKOULUTUS

Piiri järjestää erotuomareiden peruskoulutuksen alueellisilla kursseilla yhdessä paikallisten erotuomarikerhojen kanssa. Perinteisesti peruskurssit järjestetään alueellisesti keväisin tammi-huhtikuun aikana.

Peruskoulutus toteutetaan 2-3 kurssijaksona - saadakseen oikeuden erotuomarina toimimiseen on kurssilaisen osallistuttava kaikkiin jaksoihin. Kouluttajina toimivat erotuomareiden piirikouluttajat apunaan kerhokouluttajat.

Peruskoulutuksen suositusikäraja on 16 vuotta tai sitä vanhemmat

KATSO ALUEELLISET PERUSKOULUTUKSET ALLA OLEVASTA TAULUKOSTA

Ilmoittautuminen täällä >> http://www.palloliitto.fi/kaakkois-suomi/erotuomarikoulutus/peruskoulutu...

ALUE AJANKOHTA
IMATRA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
KOTKA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
KOUVOLA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
LAPPEENRANTA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
MIKKELI Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
SAVONLINNA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin
HEINOLA Talvi 2017 - kevät 2018, tarkemmin myöhemmin

EROTUOMARIN JATKOKOULUTUS

Jatkokurssit toteutetaan pääsääntöisesti yhden arki-illan alueellisena luentokoulutuksena, jonka kesto on n. 3 tuntia. Lisäksi järjestetään erillistä tasokoulutusta Kolmosen ja Nelosen erotuomareille, lupaaville erotuomareille sekä kouluttajille ja tarkkailijoille.

ILMOITTAUDU VIIMEISTÄÄN 3 vrk ENNEN TAPAHTUMAA LINKISTÄ ALLA

2017-2018 KOULUTUSTEN AJANKOHDAT VARMISTUVAT MYÖHEMMIN.
Jos olet estynyt osallistumasta oman alueesi koulutukseen, valitse joku lähellä olevista tai sovi korvaavasta koulutuksesta erotuomarivastaava Vesa Vainion kanssa

ALUE AJANKOHTA
IMATRA ilmoitetaan myöhemmin
KOTKA  ilmoitetaan myöhemmin
KOUVOLA ilmoitetaan myöhemmin
LAPPEENRANTA ilmoitetaan myöhemmin
MIKKELI ilmoitetaan myöhemmin
SAVONLINNA ilmoitetaan myöhemmin

Tasokoulutukset

Kykyerotuomarikoulutus

Piiri järjestää erilliskoulutusta urallaan eteenpäin menossa oleville erotuomareille. Koulutusta voidaan järjestää turnausten yhteydessä, kohdennettuna koulutuksena tai leireinä. Erotuomarit saavat kattavaa palautetta ottelusuorituksistaan ja koulutusta valituista aiheista.

Kaakkois-Suomen lupaavien erotuomareiden koulutus. Ryhmää on toistaiseksi nimetty seuraavat erotuomarit:

??

Kolmosen erotuomarikurssi

Miesten Kolmonen on korkein piirien hallinnoima sarja ja tämän tasoisille erotuomareille järjestetään - joko omana koulutuksena tai piirien yhteisenä - koulutusta yleensä keväällä. Viikonloppukurssilla käsitellään ajankohtaisia koulutusaiheita jatkokurssia syvällisemmin ja koulutus sisältää usein myös lajiharjoitteita.

Piiri järjestää koulutusta myös mm. Nelosen erotuomareille ja erotuomaritarkkailijoille.

Erotuomarikoulutuksen lisätiedot piiritoimistosta sähköpostitse: erotuomarit.kaakkois-suomi(a)palloliitto.fi