Kaakkois-Suomi

- Piirin tasokoulutukset >>
- Futsal erotuomarikoulutus >>

PELINOHJAAJA-KOULUTUS

Pelin Ohjaaja - toiminta on ensiaskel erotuomarin uralla. Pelin Ohjaajat toimivat aivan nuorempien ikäluokkien otteluissa oikeuden jakajina oman seuransa nimissä.

Piiri järjestää halukkaille seuroille/joukkueille tai muille ryhmille Pelin Ohjaaja-koulutusta kysynnän mukaan.

Kaikki Pelaa -ohjelmaan kuuluvaa Pelin Ohjaaja-koulutusta järjestetään 13-16-vuotiaille junioripelaajille sekä lasten ja nuorten ohjaustoimintaa aloittaville henkilöille. Kurssin kesto on noin kole tuntia. Koulutus valmistaa toimimaan Pelin Ohjaajana alle 10-vuotiaiden lasten otteluissa. Samalla kurssi tuo osallistujat lähemmäs erotuomaritoimintaa kouluttamalla jalkapallosääntöjä ja käytännön toimintaa oikeudenjakajan roolissa. Moni jatkaakin seuraavana vuonna erotuomarin peruskurssille. Pelinohjaajana olet aitiopaikalla katsomassa kun tulevaisuuden futaajat ottavat ensikosketuksiaan ja ohjaamassa lapsia uuden harrastuksensa alussa.

Koulutus toteutetaan yhden arki-illan aikana. Piiri vastaa kouluttajasta ja hänen kustannuksistaan sekä materiaaleista ja seura/koulutettava ryhmä itse tiloista ja mahdollisista tarjoiluista.

Lisätiedot ja kouluttajavaraukset:
- sähköpostitse: erotuomarit.kaakkois-suomi(a)palloliitto.fi
- koulutusvaraukset on tehtävä vähintään 14 vrk ennen suunniteltua ajankohtaa.

EROTUOMARIN PERUSKOULUTUS

Piiri järjestää erotuomareiden peruskoulutuksen alueellisilla kursseilla yhdessä paikallisten erotuomarikerhojen kanssa. Perinteisesti peruskurssit järjestetään alueellisesti keväisin tammi-huhtikuun aikana.

Peruskoulutus toteutetaan alueellisesti 2-3 kurssijaksona - saadakseen oikeuden erotuomarina toimimiseen on kurssilaisen osallistuttava kaikkiin jaksoihin. Kouluttajina toimivat erotuomareiden piirikouluttajat apunaan kerhokouluttajat.

Peruskoulutuksen suositusikäraja on 16 vuotta tai sitä vanhemmat

KATSO ALUEELLISET PERUSKOULUTUKSET ALLA OLEVASTA TAULUKOSTA

Ilmoittautuminen täällä >> https://www.palloliitto.fi/jalkapalloperhe/palvelut-erotuomareille/erotu...

ALUE AJANKOHTA (varaamme oikeudet muutoksiin)
IMATRA Kevään 2018 koulutukset ohi
KOTKA Kesäkurssi (3 iltaa) 11. - 13.7.2018 klo 17:30 - 21:00 (paikka avoin)
KOUVOLA Kevään 2018 koulutukset ohi
LAPPEENRANTA Kevään 2018 koulutukset ohi
MIKKELI Kevään 2018 koulutukset ohi
SAVONLINNA Kevään 2018 koulutukset ohi
HEINOLA Kevään 2018 koulutukset ohi

EROTUOMARIN JATKOKOULUTUS

Jatkokurssit toteutetaan pääsääntöisesti yhden arki-illan alueellisena luentokoulutuksena, jonka kesto on n. 3 tuntia. Lisäksi järjestetään erillistä tasokoulutusta Kolmosen ja Nelosen erotuomareille, lupaaville erotuomareille sekä kouluttajille ja tarkkailijoille.

ILMOITTAUDU VIIMEISTÄÄN 4 vrk ENNEN TAPAHTUMAA LINKISTÄ ALLA
>> https://www.palloliitto.fi/jalkapalloperhe/palvelut-erotuomareille/erotu...

KOULUTUSTEN AJANKOHDAT v. 2018
Jos olet estynyt osallistumasta oman alueesi koulutukseen, valitse joku lähellä olevista tai sovi korvaavasta koulutuksesta erotuomarivastaava Vesa Vainion kanssa

ALUE AJANKOHTA
IMATRA Kevään 2018 koulutukset ohi
KOTKA 1 Kevään 2018 koulutukset ohi
KOTKA 2 Kevään 2018 koulutukset ohi
KOUVOLA 1 Kevään 2018 koulutukset ohi
KOUVOLA 2 Kevään 2018 koulutukset ohi
LAPPEENRANTA Kevään 2018 koulutukset ohi
MIKKELI Kevään 2018 koulutukset ohi
SAVONLINNA Kevään 2018 koulutukset ohi
HEINOLA Kevään 2018 koulutukset ohi

Tasokoulutukset

Kolmosen erotuomarikurssi

Miesten Kolmonen on korkein piirien hallinnoima sarja ja tämän tasoisille erotuomareille järjestetään - joko omana koulutuksena tai piirien yhteisenä - koulutusta yleensä keväällä. Viikonloppukurssilla käsitellään ajankohtaisia koulutusaiheita jatkokurssia syvällisemmin ja koulutus sisältää usein myös lajiharjoitteita.

Piiri järjestää koulutusta myös mm. Nelosen erotuomareille ja erotuomaritarkkailijoille.

Erotuomarikoulutuksen lisätiedot piiritoimistosta sähköpostitse: erotuomarit.kaakkois-suomi(a)palloliitto.fi

FUTSAL EROTUOMARIKOULUTUS

Piiri järjestää vuosittain erotuomarikoulutusta futsalin piirierotuomareille.

Kauden 2017-2018 kurssit pidetty - seuraavat koulutukset loppuvuodesta 2018